هلال احمر کرمانشاه به خلبان یک فروند پاراگلایدار امدادرسانی کرد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: نجاتگران این جمعیت موفق شدند به یک خلبان که پاراگلایدر وی در ارتفاعات روستای سیردوله در شهرستان سنقرو کلیایی سقوط کرده بود امدادرسانی کنند.

محمدباقر محمدی‌ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان کرمانشاه خبری مبنی بر سقوط خلبان پاراگلایدر در محدوده روستای لنجاب به پایگاه امداد و نجات مله ماس هلال‌احمر سنقر و کلیایی اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله نجاتگران‌ هلال احمر به محل مورد نظر اعزام شدند و با همکاری عوامل نیروی انتظامی موقعیت فرد مورد نظر در ارتفاعات روستای سیردوله شناسایی شد و پس از دسترسی فرد مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: این پاراگلایدر سوار که از اهالی تهران است روز گذشته از منطقه قلاجه استان ایلام به پرواز درآمده بود و با توجه به وزش باد شدید و از دست دادن کنترل در منطقه سیردوله شهرستان سنقروکلیایی سقوط کرده بود.

نجات فرد گرفتار در ارتفاعات دربند صحنه توسط نجاتگران‌ هلال احمر

وی همچنین از امدادرسانی نجاتگران‌ این جمعیت به یک فرد گرفتار در ارتفاعات دربند صحنه نیز اشاره کرد و گفت: عصر روز گذشته همچنین طی تماس تلفنی آتش نشانی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC این جمعیت، خبری مبنی بر گیر افتادگی فردی در کوه دربند صحنه اعلام شد.

محمدی افزود: بلافاصله نجاتگران‌ جمعیت هلال احمر شعبه صحنه به محل حادثه اعزام شدند و فرد گرفتار را پس از بستن چند کارگاه فنی رهاسازی کرده و به پایین کوه منتقل کردند.

محمدی اضافه کرد: این عملیات نیز با موفقیت در ساعت ۲۰:۰۲ دقیقه به پایان رسید.

هلال احمر کرمانشاه به خلبان یک فروند پاراگلایدار امدادرسانی کرد

براثر وقوع یک حادثه رانندگی در محور روانسر به پاوه هفت نفر مصدوم شدند

محمدی گفت: شب گذشته نیز طی تماس مرکز اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC این جمعیت گزارشی مبنی بر برخورد پراید با وانت نیسان در محور روانسر به پاوه در نزدیکی روستای بدرآباد اعلام شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه هفت نفر از سرنشینان این خودروها مصدوم شده بودند افزود: بلافاصله نیروهای عملیاتی پایگاه امداد و نجات شهید چمران جمعیت هلال احمر شهرستان روانسر به محل حادثه اعزام شدند، ‌و پس از ارزیابی های انجام شده یک نفر از مصدومین را رهاسازی و به مرکز درمانی انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: سایر مصدومین این حادثه نیز پس از انجام اقدامات کمک های اولیه، توسط نیرو های فوریت پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمدی با بیان اینکه این پنجمین حادثه رانندگی در هفته جاری در جاده های استان بود افزود: در این حوادث چهار نفر جان خود را از دست داده و ۲۸ نفر نیز مصدوم شدند.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر کرمانشاه هم اکنون با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیروی داوطلب دارد که در امور خیرخواهانه و بشردوستان در استان در حال فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha