۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85168585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان خرید گندم از کشاورزان زنجانی به بیش از ۴۱ هزار تن رسید

زنجان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با آغاز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تاکنون بیش از ۴۱ هزار تن از این محصول به صورت تضمینی خریداری شده است.

اکبر طیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت محصول گندم در استان آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز تحت کشت دیم بوده که این نسبت در کشور بالعکس و وسعت گندمزارهای آبی بیشتر از دیم است.

وی با بیان اینکه برای خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان ۴۰ مرکز خرید در استان پیش بینی شده است، اظهار داشت: بخش عمده ای از این محصول توسط مراکز دولتی و بخشی نیز به صورت توافقی و با همکاری بخش خصوصی خرید می شود.

طیبی یادآور شد: قیمتهای خرید گندم از کشاورزان در سامانه "سیفا " که مربوط به اداره غله و خدمات بازرگانی و دولتی است اصلاح شده ولی نرم افزار این سامانه هنوز به روز رسانی نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گندم خریداری شده از کشاورزان ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در همین میزان مبلغ ۲ هزار تومان به عنوان تشویقی برای کشاورزانی است که خودشان محصول گندم را به مراکز خرید تحویل می هند.

طیبی تصریح کرد: خرید گندم از کشاورزان هم اکنون با قیمت سال گذشته انجام می شود که با به روز رسانی سامانه "سیفا" هرکیلوگرم گندم خرید شده با نرخ ۱۵ هزار تومان محاسبه و مابه التفاوت این قیمت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: گندمکاران استان برای جلوگیری از هدر رفت محصول هنگام برداشت با کمباین می توانند از مشاوره کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha