اجرای ۱۱۱ طرح بهداشتی در همدان شتاب گرفته است

همدان- ایرنا- مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۱۱ طرح در حوزه معاونت بهداشتی در دست اجرا است که با سفر دور نخست و مرداد ماه سال گذشته هیات دولت به استان و تخصیص اعتبار لازم این طرح ها شتاب بیشتری گرفته اند.

علیرضا طاهری روز شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز خدمات جامع سلامت شهری خانه احسان پورمهر شهر همدان اظهار داشت: منطقه اعتمادیه شهر همدان دارای یک درمانگاه قدیمی و استیجاری بود بنابراین ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهری به عنوان یک اولویت و مطالبه مردمی از سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح در پنج طبقه و در زمینی با ۳۰۰ متر زیر بنا آغاز شد که از سال ۱۴۰۰ خیری به نام مرحوم پور حسین برای تکمیل این طرح نیمه کاره اعلام امادگی کرد.

مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزودک بنابراین تفاهم نامه ای بین علوم پزشکی و این خیر سلامت منعقد شد که طبق مفاد این تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی همدان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و این خیر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این طرح اختصاص دادند.

طاهری بیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری خانه احسان پورمهر به علت رعایت همه اصول و استانداردها و بهره گیری از بهترین مصالح و تجهیزات یکی از بهترین مراکز نه تنها در استان همدان بلکه در غرب کشور است.

وی گفت: خدماتی همچون بهداشت محیط ، مشاوره اصول صحیح تغذیه، ویزیت پزشک، ماما، بهداشت حرفه ای، روانشناس، دندانپزشک و خدمات آزمایشگاه در مراکز خدمات جامع سلامت شهری ارائه می شود.

طاهری گفت: چندین خانه بهداشت نیمه کاره شهر همدان شامل مرکز بهداشت نواب در منطقه منوچهری، ۲ پایگاه در مزدقینه و پشت پاسگاه میدان شاهد، یک پایگاه بهداشتی در امزاجرد، ۲ خانه بهداشت در سیلوار و خضر، قاسم آباد، ساختمان بهورزی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر در دست اجرا است که شماری از آنها هفته دولت بهره برداری می شود.

یک هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور مردادماه ۱۴۰۰ به این استان در حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافت که در سال نخست تاکنون ۲۱۶ میلیارد تومان آن جذب و هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha