کتابخانه‌های سمنان به دلیل مشکلات مالی از خرید کتاب‌های به‌روز محرومند + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه خرید کتاب از ضرورت‌های حیات کتابخانه‌هاست، افزود: کتابخانه‌های عمومی استان به دلیل مشکلات مالی در خرید کتاب‌های به‌روز مشکل دارند.

محمد طاهریان روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان و دیدار با سعید صادقی مقدم رییس و خبرنگاران این رسانه افزود: برخی از شهرداری ها در زمینه پرداخت به موقع و کامل نیم درصد از درآمد نهادهای خود به کتابخانه‌ها کوتاهی می کنند که این موضوع کتابخانه را با چالش مواجه کرده است.

وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی نهادی غیردولتی است و اعتبار در بخش تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها اندک است و طبق قانون پرداخت حداقل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ارتقای خدمات و رفع مشکلات کمک کننده است.

کتابخانه‌های سمنان به دلیل مشکلات مالی از خرید کتاب‌های به‌روز محرومند + فیلم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات از موانع توسعه کتاب و کتابخوانی است، گفت: تاخیر در پرداخت حداقل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دچار اختلال کرده است.

طاهریان با بیان اینکه حمایت از کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارد، گفت: کتاب یکی از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی کشور است و بی توجهی به این مقوله آسیب‌های فراوانی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: شهرداری‌های استان مطابق ماده ۶ قانون اساس‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی در پرداخت حداقل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اهتمام ورزند.

استان سمنان ۷۵ کتابخانه عمومی دارد و حدود ۹۵ درصد روستاهای دارای جمعیت بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان دارای کتابخانه عمومی هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، سال ۱۳۱۳خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بر می‌گردد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha