نیروگاه زباله سوز نوشهر آلایندگی زیست محیطی دارد؟

نوشهر - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر گفت : دود خروجی از دودکش نیروگاه زباله سوز نوشهر منطبق با استاندارد های زیست محیطی بوده و هیچگونه آلودگی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها در شبکه های اجتماعی پیام رسان پرمخاطب غرب مازندران افزون بر انتشار فیلم بلکه مطالبی مبنی بر نسل منسوخ شده تجهیزات نیروگاه زباله سوز نوشهر بروز آلایندگی های زیست محیطی براثر دود خروجی از دودکش های آن با نگرانی و واکنش خیلی از کاربران این شبکه ها و حتی مردم این خطه غربی استان همراه شده است.

در این پیوند کامبیز محسن سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : خروجی دودکش این نیروگاه متصل به سامانه پایش لحظه ای اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان در راستای سنجش گازهای تولیدی و ذرات ناشی از سوزاندن زباله بوده است و این پایش ها لحظه به لحظه در حال انجام است.

وی اظهار کرد: افزون بر آن به شیوه دوره ای هم این پایش ها با آزمایشگاه معتمد و معتبر سازمان حفاظت محیط زیست انجام می گیرد و نتایج این نمونه برداری ها و آزمایش ها نشان داده فاکتور مورد سنجش خروجی ذرات منطبق با استانداردهای زیست محیطی بوده است و دود خروجی از این نیروگاه برای محیط زیست عوارض و آلایندگی ندارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : برای رفع شک و شبهه و نگرانی افکار عمومی کارشناسان این مجموعه امروز جوابیه ای با محتوای رد این ادعا در اختیار رسانه ها به ویژه آن رسانه مدنظر که چنین خبری را منتشر کرده قرار داده است تا به اطلاع رسانی این اخبار درست و صحیح این نگرانی میان مردم به ویژه حامیان محیط زیست در این منطقه برطرف شود.

نیروگاه زباله سوز نوشهر در آذر ماه سال ۱۳۹۹ با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان با هدف فرآوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید سه مگاوات برق درساعت در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه پلنگ چال نوشهر به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha