مردم در سایه اعتماد به دستگاه قضایی به آرامش می‌رسند

کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مردم در سایه اعتماد به دستگاه قضایی به آرامش می‌رسند و بیشتر آنها درخواست دارند که قاضی حرفشان را با دقت بشنود و لایحه آنها را با دقت بخواند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «شهرام کرمی» روز دوشنبه در دومین هفته کاری خود به صورت رو در رو مشکلات جمعی از مردم استان را مورد بررسی قرار داد و دستور مقتضی را برای رفع آنها صادر کرد.

وی در حاشیه این دیدار با بیان اینکه استماع مشکلات مردم باهدف مرتفع ساختن آنها و نیز کمک به تمکین پذیری قانونی مردم از برنامه‌هایی است که در این ملاقات‌ها دنبال می شود، یادآور شد: مشکلات مردم مورد واکاوی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز دستور مقتضی صادر می‌شود.
رییس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: از سوی دیگر تلاش می‌شود مردم رای قاضی را که براساس مستندات قانونی صادر می‌شود، بپذیرند.

مردم در سایه اعتماد به دستگاه قضایی به آرامش می‌رسند


وی اظهار کرد: قانونمندی و قانون مداری از محورهایی است که مورد تاکید ماست و ما براساس آن تلاش داریم مردم را با چارچوب‌های قانونی آشنا کنیم و به این شیوه مردم تمکین قانونی داشته باشند.
کرمی افزود: یکی از راه‌های ارتباط با مردم و نیز آگاهی از مشکلات جامعه برگزاری همین ملاقات‌های مردمی است. این امر علاوه بر موارد یاد شده می‌تواند به اعتماد عمومی کمک کند. اعتماد مردم سبب می‌شود صحت عملکرد دستگاه ارتقا یابد. همکاران ما تلاش دارند تا همواره رضایت مردم در ارایه خدمات قضایی و پاسخگویی به آنها فراهم شود.
در این دیدار به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۴۳ نفر از مراجعین از قبیل اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مرخصی زندانی، تسریع در رسیدگی و تقاضای عفو و بخشودگی رسیدگی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha