ضرورت تبلیغات مناسب برای نمایشگاه های لباس کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- نمایشگاه سه روزه مد و لباس اسلامی، ایرانی بانوان کرمانشاه شامگاه دوشنبه در حالی به کار خود پایان داد که به نظر می رسد برگزاری چنین نمایشگاه مهمی نیازمند تبلیغات بیشتر برای حضور همه اقشار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه مد و لباس اسلامی، ایرانی بانوان روز شنبه با حضور مسوولان و جمعی از مردم در مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی کرمانشاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت؛ نمایشگاهی که آورده های خوبی برای حوزه فرهنگ و مد و لباس استان داشت و شایسته است نقاط ضعف آن در نمایشگاه های بعدی رفع شود.

در این نمایشگاه پنج تولیدکننده لباس استانی با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» آخرین کارهای تولیدی خود را در زمینه پوشاک بانوان به نمایش گذاشته بودند. 

یکی از تولیدکنندگان و طراح لباس کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مشکلات ما حمایت نکردن از تولیدات در زمینه حجاب است و اگر حمایت‌ها در این زمینه بیشتر شود ما بهتر می‌توانیم فعالیت کنیم.

«زهرا سلیمانی» افزود: در یک سالی که در این زمینه مشغول به کار شده ام حمایت از ما تولیدکنندگان مثل برگزاری نمایشگاه‌ها و محل برگزاری آن کم است.

وی اظهار داشت: میزان بازدید از نمایشگاه به دلیل تبلیغات ضعیف خیلی کم بود و اگر بنرهایی در سطح شهر نصب می‌شد بازدیدکنندگان بیشتری از نمایشگاه دیدن می‌کردند.

«کاردان پور» دیگر تولیدکننده لباس گفت: مشکلات زیادی از جمله همکاری نکردن مسوولان در زمینه تولید و طراحی لباس وجود دارد. برگزاری نمایشگاه‌ تنها یک بار در سال از مشکلات ما است و در همین یک بار هم اطلاع رسانی خوبی انجام نمی‌شود که مردم از نمایشگاه بازدید کنند و این اتفاق انگیزه تولیدکننده را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در سطح شهر کرمانشاه افراد محجبه و مذهبی زیاد هستند ولی به دلیل اطلاع رسانی ضعیف بازدیدکنندگان کمی از نمایشگاه بازدید کردند.

این تولیدکننده لباس خاطرنشان کرد: یک سال است که مکرر برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنم ولی متاسفانه هنوز نتوانستم تسهیلاتی دریافت کنم.

یکی دیگر از تولیدکنندها و طراح لباس گفت: تولید یک پروسه طولانی است که یکی از مشکلات اصلی در این زمینه کمبود نقدیندگی است. اگر ساز و کاری باشد که تولیدکننده حمایت شود خیلی بهتر می توانیم اشغالزایی کنیم.
«معصومه باوندپوری» افزود: برگزاری این نمایشگاه خیلی حرکت مثبت و رو به جلویی در فروش و آشنایی مردم کرمانشاه با تولیدات ما بود و برای اولین بار است از من دعوت شد که تولیدات خود را به نمایش بگذارم.

وی یادآور شد: تولیدات ما هم اکنون به شهرهای قم و تهران ارسال می شود و حدود هشت نفر از زنان سرپرست خانواده در تولیدی ما کار می‌کنند و لباس های باکیفیت بالا و با نصف قیمت برندهای دیگر به فروش می‌رسانیم.

این تولیدکننده لباس عنوان کرد: برای اخذ مجوز خیلی موانع جلوی روی ما است که کلا منصرف اخذ مجوز می‌شویم اگر کاری کنند که ما بتوانیم مجوز فعالیت و برند برای خود داشته باشیم به طور قطع برای فرهنگ پوشش عفاف و ححاب و هم به کارآفرینی شهر کمک می‌کند. در استان کرمانشاه خیلی از جوانان و زنان سرپرست خانواره بیکار هستند که می‌توانیم آنها را به کار بگیریم.

وی اظهار کرد: سقف وام را ۱۵۰ تومان درنظر گرفته اند که برای تولید لباس این میزان بسیار ناچیز است. قرار بود که پارسال مبلغی به ما داده شود که تاکنون پرداخت شده است. بازار حجاب در کشور بازار بسیار بزرگی است. اگر از ما حمایت شود تولیدات لباس‌های مجلسی که اکنون چیزی متناسب با فرهنگ اسلامی وجود ندارد را توسعه می‌دهیم.

باوندی پور در پایان تاکید کرد: باتوجه به فرهنگ‌های متفاوت هر استان می‌توان با طراحی لباس را با پارچه‌های سنتی هر منطقه تلفیق داد که برای مردم ملموس‌تر باشد.

عدم استقبال از نمایشگاه لباس کرمانشاه در سایه‌سار ضعف تبلیغات

«فاطمه پهلوانی» دیگر تولیدکننده لباس از تبلیغات ضعیف برای بازدید از نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: بازدیدکنندگان این نمایشگاه از این مسئله ناراحت بودند که تبلیغات زیادی در سطح شهر ندیده اند و به صورت گذری به این نمایشگاه آمده‌اند.

وی گفت: اگر مسایل مالی حل شود می‌توانیم مدل‌های بیشتری تولید کنیم و از افراد بیشتری کمک بگیریم و اگر قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا کند به نفع ما نیز خواهد بود.

پهلوانی افزود: مسوولین به ما گفته‌اند که در این نمایشگاه حق فروش نداریم. پس ما چرا اینجا آمدیم. کسی که لباس از ما بخواهد بخرد باید لباس را امتحان کند.

«احمدی» بازدیدکننده نمایشگاه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح‌های موجود در این نمایشگاه می‌توانست بروزتر باشد. نظم خاصی در نمایشگاه نمی‌بینم. اما لباس‌ها با توجه به قیمت آنها از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

سهرابی دیگر بازدیدکننده نمایشگاه هم گفت: قیمت تولیدات عرضه شده در نمایشگاه نسبت به بیرون خیلی بهتر است و از نظر کیفیت هم قابل قبول بود.

وی اضافه کرد: از ویژگی مثبت این نمایشگاه این بود که لباس مدنظر خودم را به تولید کننده سفارش دادم و تا چند روز دیگر آماده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم گفت: این گونه برنامه‌ها به شناسایی تولیدکنندگان عرصه حجاب می‌انجامد و تولیدکنندگان پس از شناسایی در اخذ مجوزهای قانونی برای تولید، توسط این اداره کل مورد حمایت قرار می‌گیرند تا بتوانند وارد حوزه اقتصاد شوند.

«علی صفدری» افزود: هدف این نمایشگاه علاوه بر معرفی محصولات تولیدکنندگان، آشنایی این افراد با ضوابط موردنیاز برای تجاری‌سازی محصولات است. پس از کسب مجوز توسط تولیدکنندگان می‌توانیم برای آنها دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با اخذ مجوز، تولیدکنندگان می‌توانند از وام‌های کم بهره ماده ۱۶ برای اشتغالزایی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی کرمانشاه در پایان گفت: یکی از حداقلی‌ترین نتایج برگزاری این نمایشگاه‌ها ارتباط مردمی است یعنی تولیدکنندگان از بازخورد مردم متوجه نیاز شهروندان خواهند شد و تولیدات خود را براساس نیاز همسان‌سازی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha