۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85173284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۷۵ زوج نابارور خراسان‌شمالی از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی کمک به درمان زوج‌های نابارور را از مهمترین خدمات این نهاد برای اجرای قانون جوانی جمعیت اعلام کرد و گفت: در همین راستا بهار امسال ۹۷۵ زوج استان نشان دار و از خدمات درمانی برخوردار شدند.

مهرداد سفیدگران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نشان‌دار شدن بیماران به معنای ثبت مشخصات این افراد در سامانه های بیمه‌ای برای دریافت خدمات درمانی رایگان است.

وی افزود: ۲۸ پرونده خدمات درمان بستری ناباروری در سه ماهه نخست امسال پذیرش شده است و هزینه های آنان با پرداخت ۹۰ درصد محاسبه می‌شود.

سفیدگران گفت: اکنون دغدغه تامین هزینه های درمان زوج های نابارور با رایگان شدن بیمه دهک های چهار و پنج جامعه برطرف شد و این افراد می توانند خدمات ناباروری را در مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت با ۹۰ درصد هزینه ها دریافت کنند.

وی افزود: دهک‌های یک تا سه نیز پیش از این رایگان بوده و این افراد می‌توانستند با ۹۰ درصد هزینه ها در مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت خدمات درمان ناباروری دریافت کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی یادآور شد: حدود ۷۳۰ هزار و ۶۸۹ نفر از ساکنین خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش ایرنا، کلینیک درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از سال ۹۸ راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است و سالانه پذیرای تعدادی از زوج های ناباور استان است.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد به گونه ای نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha