۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85178153
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

مجوز تبدیل به احسن ۳۷ روستای موقوفه ملایر صادر شد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با تدبیر نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مجوز تبدیل به احسن ۳۷ روستای موقوفه این شهرستان صادر شد.

به گزارش ایرنا، تبدیل به احسن کردن در اصطلاح فقهی و حقوقی و بر اساس تعریف وقف یعنی (چیزی را به چیزی بهتر و مناسب تری تبدیل کردن) است .

"سلمان اسماعیلی " روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ملایر یکی از شهرهای وقفی کشور با جایگاه ویژه‌ای است و واقفان بزرگی همچون شادروان سیف‌الدوله دارد.

وی افزود: بر اساس این مجوز صادره، مقرر شد آندسته از پلاک‌های مشمولی که در تصرف متصرفان یا اجاره مستاجران است و میزان سهام موقوفه در پلاک‌های یاد شده، کمتر از یکدانگ این، از این پس با در نظر گرفتن مصلحت و غبطه وقف و با رعایت جهات شرعی و قانونی، پس از ارزیابی‌ سهم وقف توسط کارشناس رسمی دادگستری واجد صلاحیت، به صورت طلق(غیر وقفی) و دریافت ثمن‌ وقف با ۱۰ درصد بالاتر از نظریه کارشناس ارزیاب برای تمام کاربری‌ها، تبدیل به احسن و نسبت به خرید رقبات‌ جایگزین با رعایت ضوابط جاری و ابلاغی اقدام گردد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: تبدیل به احسن روستاهای وقفی شهرستان ملایر به عنوان فرصتی استثنایی برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه، با هدف مرتفع ساختن نیازهای مردم اجرایی می‌شود.

اسماعیلی ادانه داد: برای اجرای این طرح مهم، نیازمند همکاری همه‌جانبه روستاییان هستیم.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha