گام‌های دولت برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم فارس

شیراز-ایرنا-ساخت مسکن به ویژه در مناطق محروم از اولویت‌های برنامه‌های دولت سیزدهم است که تلاش برای به نتیجه رساندن این رویکرد مهم از همان ابتدای تشکیل دولت تاکنون با جدیت در فارس شکل گرفته و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دولت سیزدهم ساخت مسکن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار داده و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با روحیه جهادی، زمین مورد نیاز برای ساخت حداقل یک میلیون مسکن در سال در محدوده شهرها و روستاها را تامین کند.

در حقیقت طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم ارایه کرد و قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

گام‌های دولت برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم فارس

افتتاح و بهره برداری از هفت هزار و ۵۳۰ واحد مسکن روستایی کشور در هفته دولت

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز گذشته از افتتاح و بهره‌برداری از هفت هزار و ۵۳۰ واحد مسکن روستایی در کشور در ایام هفته دولت خبرداد و اعلام کرد که از زمان اجرای طرح نهضت ملی و قانون جهش تولید مسکن، این بنیاد کار احداث ۴۵۲ هزار واحد مسکونی را در مناطق مختلف کشور آغاز کرده است.

به گفته او از این تعداد، ۲۹۶ هزار واحد در قالب مسکن روستایی و ۱۵۵ هزار واحد نیز در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهری کشور در دست اقدام است.

سهم فارس از مجموع چهار میلیون مسکن که بنا است در کشور احداث شود، ۲۴۰ هزار واحد است و نخستین مرحله در اجرای این طرح بحث تامین زمین در شهرها و روستاها است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی فارس، این استان از نظر تعداد زمین اختصاص یافته به اجرای این طرح رتبه نخست را در کشور در اختیار دارد.

استاندار فارس معتقد است با توجه به اقداماتی که به ویژه در بحث تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

در حال حاضر اقدامات قابل توجهی برای تامین مسکن در مناطق مختلف فارس در حال انجام است‌.

گام‌های دولت برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم فارس

تامین مسکن مددجویان از اولویت های مهم بنیاد مسکن در جهرم

شهرستان جهرم که در فاصله ۱۸۲ کیلومتری شیراز واقع شده یکی از شهرستان‌هایی است که برای اجرای طرح‌های حمایتی مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم در دیداری که با رییس بهزیستی این شهرستان داشت، با اشاره به رنج و آلام خانوارهای نیازمند و مددجویان گفت: بنیاد مسکن با همکاری و مساعدت بهزیستی این شهرستان در سال‌های مختلف برای کاهش رنج و آلام خانوارهای نیازمند کوشیده است.

عبدالصمد کارگرفرد ادامه داد: تامین مسکن نیازمندان و مددجویان افزون بر اینکه باری از دوش آنان برمی‌دارد موجب افزایش رضایتمندی و ایجاد تعادل در زندگی این خانوارهای تحت پوشش می‌شود.

کارگرفرد با اشاره به اولویت های پیش رو برای تامین مسکن نیازمندان گفت: مددجویان از شریف‌ترین اقشار جامعه هستند که شایستگی دریافت بهترین خدمات را دارند، ما از همه ظرفیت‌ها برای تامین مسکن نیازمندان بهره می‌گیریم.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۸۴۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: تشکیل پرونده و معرفی ۶۶ نفر جهت اخذ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تشکیل پرونده و معرفی ۸۵ نفر جهت اخذ تسهیلات قرض الحسنه جهت تکمیل واحد های احداثی و تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان و اخذ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی موضوع تفاهم نامه فی مابین کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، سپاه و بنیاد مسکن از دیگر اقدامات سال گذشته بنیاد مسکن است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم به پرداخت کمک بلاعوض به متقاضیان در این شهرستان به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و کمک بلاعوض به ۱۰۰ نفر از اقشار کم درآمد جهت تکمیل مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: شمار قابل توجهی از این افراد مددجویان سازمان های حمایتی بوده اند که از خدمات بنیاد بهره مند شده اند.

گام‌های دولت برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم فارس

تلاش برای تامین مسکن نیازمندان در نی‌ریز

نی‌ریز نیز در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شیراز قرار دارد که تأمین مسکن نیازمندان یکی از مهمترین اولویت‌های متولیان امر در این شهرستان است به گونه‌ای که معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان نی ریز به صورت سرزده از بنیاد مسکن این شهرستان بازدید و ضمن گفت و گو با مدیر و کارشناسان و پیگیری مسایل و مشکلات حوزه مسکن روستایی، خواستار شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های عمران روستایی شد.

مدیر بنیاد مسکن نی ریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از طرح‌های عمران روستایی و با تقدیر از فرمانداری این شهرستان گفت: سال گذشته بازنگری طرح هادی پنج روستای دهچاه، قلعه بهمن، غدیرگه، ریزاب و سنگ زور انجام شده است.

علی اکبر مبین با تشریح عملکرد واحد عمران روستایی در این شهرستان افرود: در این سال نقشه‌برداری طرح هادی روستای بشنه با اعتباری معادل ۱۵۶ میلیون ریال، بازنگری طرح هادی روستای سنگ زور با اعتباری معادل ۵۳۴ میلیون و ۵۱۸ هزار ریال و نقشه برداری طرح هادی روستای سبزآباد و فتح آباد با اعتباری معادل ۳۳۴ میلیون ریال به سرانجام رسید.

مدیر بنیاد مسکن نی ریز تجهیز پارک در روستاهای ریزاب، غوری، شهرک وزیری و روستای تل مهتابی را از دیگر کارکردهای عمران روستایی در این شهرستان دانست و گفت: در سالی که گذشت همچنین شاهد اجرای آسفالت و توسعه معابر روستای کتاباد، اجرای کانیو و لبه بتنی روستای ریزاب و اجرای زیرسازی وآسفالت ودال بتنی روستای قلعه خواجه بودیم.

گام‌های دولت برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم فارس

طرح نهضت ملی مسکن به جنت شهر داراب رسید

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز فارس است که اجرای طرح نهضت ملی در آن با شتاب قابل توجهی در حال انجام است‌. در ۱۵کیلومتری جنوب‌شرقی شهر داراب، منطقه‌ای به نام جنت شهر قرار دارد که در شرایط کنونی در مرکز توجه برای اجرای طرح نهضت ملی قرار گرفته است.

برای تحقق این امر مراسم قرعه‌کشی طرح نهضت ملی مسکن جنت شهر داراب با حضور نمایندگان و جمعی از مسئولان محلی در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور معاون فرماندار داراب، نماینده داستان، مدیر و کارشناسان بنیاد مسکن شهرستان داراب، شهردار و اعضای شورای اسلامی جنت شهر، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان و تعدادی از نمایندگان سنی متقاضیان انجام شد اولویت‌های واگذاری نهضت ملی مسکن در جنت شهر مشخص شدند.

مدیر بنیاد مسکن داراب در حاشیه این نشست گفت: در طرح نهضت ملی مسکن جنت شهر داراب تعداد ۲۲۰ قطعه زمین به صورت ۲طبقه به ۴۴۰ نفر از متقاضیان واگذار خواهد شد.

محمد رضا حسن زاده ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن جنت شهر یک هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد۴۴۰نفر از متقاضیان با قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد.

وی بر لزوم تأمین مسکن شهری در شهرهای این شهرستان با تأکید بر اولویت‌های تعیین شده، گفت: بنیاد مسکن برای بهره‌گیری از فرصت‌های پیش رو از همه امکانات و ظرفیت‌ها بهره‌گیری خواهد کرد.

معاون فرماندار داراب هم در این مراسم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن یادآور شد: گام‌های ارزشمندی برای تأمین مسکن نیازمندان در شهرستان داراب برداشته شده و جنت شهر هم از جمله مناطقی است که طرح‌های تامین مسکن شهری در آن کلید خورد.

روستاهای شهرستان شیراز و کارکردهای توسعه و محرومیت زدایی

در روزهای اخیر همچنین بازدیدهایی از روستاهای پیرامون شهرستان شیراز با هدف ارزیابی وضعیت این مناطق و بررسی کارکردهای توسعه و محرومیت‌زدایی آنها انجام شده و حل مشکلات این مناطق در اولویت دستگاه‌های متولی قرار داده شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز با بازدید و بررسی مسایل و مشکلات، مسکن روستایی و عمران روستایی در برخی از روستاهای این شهرستان رویکردهای توسعه و محرومیت زدایی را بررسی کرد و گفت: این مناطق میزبان شریف‌ترین اقشار اجتماع هستند و روستاییان با سکونت در روستا و حفظ جمعیت آن در عمران و آبادانی میهن اسلامی نقش بسزایی دارند.

محسن ابراهیمی در بازدید از روستای ماصرم علیا از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز، تداوم عمران و توسعه را از خواست های اصلی روستاییان دانست.

وی همچنین در بازدید از طرح بهسازی و اجرای طرح هادی روستای گردخون شیراز گفت: اجرای طرح هادی و بهسازی معابر روستای گردخون از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز درحال اجراست و اعتبار اجرای طرح هادی روستای گردخون ۱۰ هزار میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

وی اضافه کرد : هم اکنون اجرای لایه اساس این روستا توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی شیراز درحال اجراست.

ابراهیمی از بهسازی و اجرای طرح هادی روستای بنگر در این شهرستان دیدن کرد و گفت: بهسازی و اجرای طرح هادی روستای بنگر از توابع دهستان کهمره سرخی بخش ارژن شهرستان شیراز درحال اجراست.

مدیر بنیاد مسکن شیراز افزود: اعتبار اجرای طرح هادی و بهسازی روستای بنگر ۱۰ هزار میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

گام‌های دولت برای تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم فارس

دولت سیزدهم از ماه‌های گذشته تاکنون برای تحقق هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مقدمات گسترده اجرای این طرح بزرگ را با تأمین هزاران هکتار زمین در اقصی نقاط کشور آغاز کرده که این روند در فارس هم با شتاب قابل توجهی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha