۵۰۰ تُن گوشت مرغ روانه بازارهای مازندران شد

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای عرضه اقلام پُرمصرف در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان و تامین نیازهای مردم، ‌گفت :‌ برای این منظور ۵۰۰ تن مرغ کشتار شده در بازارهای استان توزیع شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، ‌حسن خیریانپور در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان مازندران در ساری افزود: با هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی و نظارت فرمانداران تامین مرغ هیات های مذهبی در اولویت ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تدابیر و دستور استاندار مازندران، رصد و پایش هفتگی توسط حوزه معاونت اقتصادی استانداری برای توزیع و عرضه اقلام اساسی مورد نیاز در بازار و مراکز فروش انجام می شود تا کاستی در این زمینه بوجود نیاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در زمینه تولید مرغ موردنیاز استان گفت که در تیرماه سالجاری ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۳ درصد افزایش جوجه ریزی مرغ را شاهد هستیم.

این مقام مسوول افزود: ۱۲ درصد مرغ کشور در مازندران تولید می شود که از این حیث این استان رتبه اول کشور را دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده روزانه ۶۰۰ تا ۹۰۰ تن مرغ آماده طبخ در ۱۹ کشتارگاه طیور مازندران تولید می شود.

تشکل های دینی و مذهبی شامل انجمن های اسلامی، ‌کانون فرهنگی و تبلیغی و هیات های مذهبی است و در حال حاضر ۱۲ انجمن اسلامی، ۲۱۵ کانون فرهنگی و تبلیغی و یک هزار و ۷۴۰ هیات مذهبی در مازندران ثبت و فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha