۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85181192
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه ارزیابی نمازخانه‌های بین راهی در همدان راه‌اندازی شد

همدان- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: سامانه ارزیابی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان در راستای نظارت بر نمازخانه ها طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، علی خاکسار اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تشکیل «کمیته نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی»، سامانه‌ای برای ارزیابی نمازخانه‌های بین‌راهی با عنوان «راهنماز» راه‌اندازی کرده است.

وی، شماره تلفن ۰۹۶۲۹ را برای ثبت شکایت از سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی اعلام کرد و ادامه داد: سامانه نظارت و ارزیابی مساجد و نمازخانه های بین راهی این امکان را فراهم می کند تا ارزیابان و ناظران، نتیجه بازدیدهای خود را در آن بارگذاری کنند و این اطلاعات در هر زمان قابل دسترسی است، همچنین این امکان در سامانه نیز وجود دارد که نظارت مردمی نیز در آن ثبت شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در این سامانه مولفه های مختلف بهداشتی، فنی و مهندسی و تاسیساتی در ارزیابی مساجد و نمازخانه های بین راهی مورد بررسی قرار می گیرد.

خاکسار گفت: طی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در وزارت میراث فرهنگی هم‌اکنون با راه‌اندازی بخش ثبت شکایات از سرویس‌های بهداشتی در سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ زیر نظر کانون اتومبیلرانی و جهانگردی به عنوان بخش تابعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز ایجاد سامانه «راهنماز» به عنوان سامانه ارزیابی نمازخانه‌های بین‌راهی توسط ستاد اقامه نماز، بستر مساعدی برای ارزیابی وضعیت موجود و رفع سریع نواقص ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه الگوسازی و تجلیل از استان‌های موفق در زمینه ارتقا، نگه داشت و نظافت سرویس‌های بهداشتی و بین‌راهی در دستور کار قرار دارد ابراز امیدواری کرد که همدان بتواند بر اساس بستر نظارتی شکل‌گرفته با بسیج ظرفیت‌های حاکم خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: آمایش و گزارش کامل از وضعیت موجود سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی، زمینه مدیریت و راه‌اندازی واحدهای مورد نیاز را در پی خواهد داشت.

خاکسار ادامه داد: ستاد اقامه نماز با همکاری سایر اعضای ستاد سفر، توجه جدی به خلا اطلاعاتی و آمایشی وضع موجود واحدها خواهد داشت تا با اعلام سریع نسبت به رفع نیازهای اولویت‌دار در مکان‌های مربوطه اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha