۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85184813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محموله ۱۸۰ میلیارد ریالی فلزِ  قاچاق در اصفهان کشف شد

اصفهان – ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف و ضبط یک محموله قاچاق فلزِ قلع به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان روز یکشنبه به نقل از سردار حمید علینقیان پور افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی با نظارت بر محموله‌های وارداتی در گمرک استان مطلع شدند که یک شرکت صنعتی اقدام به وارد کردن محموله بزرگ فلز قلع کرده است که در بررسی صورت گرفته مشخص شد اظهارنامه ارائه شده از سوی شرکت با اصل کالا مغایرت داشته و با توجه به نقض تشریفات قانونی مشمول جُرم قاچاق است.

وی اظهار داشت: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مرجع قضائی از انبار شرکت یادشده بازدید کردند که در نتیجه این عملیات، محموله ۲۵ تُنی فلز قلع را کشف و پس از مُحرز شدن قاچاق محموله، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده از سوی کارشناسان ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام شد، اظهار داشت: در این‌ باره پرونده تشکیل و بمنظور رسیدگی به تخلف رُخ داده به مرجع قضائی ارسال شد.

دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند اجاره باغ

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی از شهروندان با شگرد درج آگهی دروغین اجاره باغ دربستی در سایت‌ "دیوار" خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس در سایت دیوار از آنان، پیگیری این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با انجام تحقیقات تخصصی توسط کارشناسان پلیس مشخص شد متهم با درج آگهی دروغین اجاره باغ و ویلا در بستر فضای مجازی و پس از دریافت مبلغ ۵۰ میلیون ریال از مالباختگان بعنوان بیعانه، پاسخگوی آنان نبوده و خود را از دسترس خارج می کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا آغاز و در نهایت متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم در مواجهه با مُستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام کرد که اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان و کسب درآمد بوده و تصاویر مربوطه را از طریق آگهی های مختلف فروش املاک بدست آورده است.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است که این سایت‌ها هرگونه انجام معامله در بستر فیزیکی را برعهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهی را بصورت رودررو و پس از اتمام کار انجام دهند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

برملا شدن نقشه قتل مرد معتاد بدست همسر و دخترش

رئیس پلیس آگاهی اصفهان از برملا شدن نقشه قتل یک مرد معتاد بدست همسر و دخترش و دستگیری همدستان آنها پس از چهار ماه کار تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مبارکه خبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان افزود: صبح روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ یکی از شهروندان مبارکه در تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از کشف یک جسد در سطل زباله در یکی از خیابان های شهر خبر داد که بلافاصله ماموران کلانتری و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی شهرستان در محل حضور یافته و پس از انجام تشریفات لازم، جسد را که بدلیل متلاشی شدن قابل شناسایی نبود، به پزشکی قانونی تحویل دادند.

وی اظهار داشت: با انجام اقدامات صورت گرفته توسط کارآگاهان در سریعترین زمان هویت مقتول که مردی ۴۶ ساله بود مشخص شد و پزشکی قانونی نیز علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر شکستگی جمجمه ناشی از اصابت جسم سخت تشخیص داد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: با اطلاعات بدست آمده، شناسایی عامل یا عاملان قتل فرد یاد شده را در دستور کار ویژه خود قرار داده و در وهله نخست به سراغ خانواده وی رفتند که در تحقیقات صورت گرفته از همسر و دختر مقتول متوجه اظهارات ضد و نقیض آنان شده و ظن کارآگاهان به دست داشتن همسر و دختر مقتول در قتل او معطوف شد اما مدارکی دال بر اثبات این موضوع وجود نداشت.

سرهنگ تُرکیان ادامه داد: تحقیقات پلیس بصورت دقیق انجام گرفت تا اینکه سرانجام پس از چهارماه کار علمی مدارک و مستندات لازم مبنی بر ارتکاب قتل توسط همسر و دختر مقتول و همدستی دوست دختر مقتول بدست آمد و با تکمیل شدن تحقیقات با هماهنگی مرجع قضائی هر سه نفر دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان مبارکه انتقال یافتند.

به گفته وی، همسر و دختر مقتول در ابتدا مُنکر ارتکاب قتل بودند اما در ادامه پس از اینکه با مدارک پلیس روبه‌رو شدند لب به اعتراف گشوده و به جُرم خود اقرار کردند و دختر مقتول در اعترافات خود گفت: پدرم بدلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر بیکار شده بود و هر بار که موادش را برایش تامین نمی‌کردیم به من و مادرم فحش رکیک می داد و ما را به باد کتک می‌گرفت و چون از دست کارهایش به تنگ آمده بودیم، نقشه قتل او را کشیدیم و روز حادثه وقتی پدرم در اتاق بود به او حمله‌ور شده و با چکش بر سرش ضربه زده و او را به قتل رساندیم و برای انتقال جسد از دوست پسرم کمک گرفتیم و او جسد را بوسیله خودرو به درون شهر برد و داخل سطل زباله گذاشت.

سرهنگ ترکیان افزود: به گفته دختر مقتول، بعد از این ماجرا برای اینکه کسی به آنها شک نکند، موتورسیکلت مقتول را نیز می‌فروشند و به دیگران می گویند که او چند روز است با موتورسیکلتش بیرون رفته و هنوز به برنگشته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان با اشاره به دستگیری فرد دیگری که در انتقال و فروش موتورسیکلت مقتول با عاملان قتل همکاری داشته است گفت: با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه‌ جرم توسط متهمان، افراد دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

از سرگیری مجدد طرح زوج و فرد خودروها در شهر اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان گفت: طرح زوج و فرد خودروها در شهر اصفهان که بمنظور انجام هرچه بهتر عزاداری های مردم در دهه اول ماه مُحرم لغو شده بود، بطور مجدد اجرا می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: این طرح در هسته مرکزی شهر اصفهان با هماهنگی شورای ترافیک استان و بمنظور کاهش آلودگی هوا و بار ترافیک از روز دوشنبه ۹ مرداد اجرا می‌شود.

وی ساعت اجرای این طرح را از ۱۶ تا ۲۱ اعلام کرد و گفت: جریمه ورود به طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اصفهان ۱۰۵ هزار تومان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha