ارتش آماده خدمت‌رسانی به زائران در مرز رسمی خسروی است

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده تیپ ۴۱ متحرک هجومی نزاجا گفت: خدمت به زائران امام حسین (ع) یک توفیق بزرگ بوده و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به خصوص نیروی زمینی تیپ ۴۱ و قرارگاه غرب ارتش امسال نیز همچون سال‌های گذشته آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز رسمی خسروی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «امیر سرتیپ محمد منوچهری» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های اربعین در مرز خسروی افزود: قرارگاه غرب ارتش امسال برای ایام اربعین اقدام به برپایی ۶ موکب در مناطق مختلف مرزی خواهد کرد که یک موکب آن مربوط به تیپ ۴۱ هجومی ارتش است که در مرز رسمی خسروی برپا می شود.

وی اظهار کرد: موکب تیپ ۴۱ ارتش در کنار موکب خدمات رسانی به زائران، یک توقفگاه با ظرفیت ۶ هزار خودرو را آماده کرده که این توقف گاه خودرو برای خدمات رسانی به زائران، مجهز به دوربین های پلاک خوان و تجهیزات حفاظتی و امنیتی است.

فرمانده تیپ ۴۱ هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موکب خدمات رسانی به زائران شامل یک مجموعه بزرگ است که در این مجموعه علاوه بر پخت غذای گرم برای توزیع در بین زائران همچنین یک مرکز رفاهی دارد که خدماتی همچون آرایشگری، خیاطی و بهداشتی را به زائران اربعین ارائه می کند.

منوچهری ادامه داد: همچنین قرارگاه غرب ارتش در سه راهی نصرآباد واقع در ۱۵ کیلومتری مرز خسروی یک بیمارستان صحرایی مجهز به پزشکان و کادر تخصصی را برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران مستقر خواهد کرد.

او اضافه کرد: نیروهای مسلح همواره در کنار مردم و در خدمت به آن ها و زائران هستند و امسال هم این توفیق نصیب تیپ هجومی ۴۱ ارتش شده و امیدواریم بتوانیم با تمام توان و با امکاناتی که در اختیار داریم خدمات شایسته‌ای به زائرین ارائه دهیم و در این راه ثابت قدم باشیم.

ارتش آماده خدمت‌رسانی به زائران در مرز رسمی خسروی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان با توجه به توسعه ی زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

خسروی نزدیکترین مسیر زائران ایرانی به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha