۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85190903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویکرد اصلی ما کشف استعدهای هنری در ابعاد مختلف است

همدان-ایرنا- رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بچه های مسجد، سکاندار تئاتر مسجد هستند به همین دلیل دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» با استقبال پر شور مسجدی ها همراه شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حجت الاسلام "کمال خداداده" در نخستین جلسه شورای هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان اظهار داشت:کشف استعدادهای هنری و هدایت این نیروهای متعهد انقلابی به تولید محتواهای متناسب با ارزش های انقلابی از اهداف دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» است.

وی با بیان اینکه سرود و تئاتر از حوزه های اصلی فعالیت کانون های فرهنگی هنری است و بر همین اساس، مدرسه تئاتر راه اندازی شد، گفت: بچه های مسجد، سکاندار تئاتر مسجد هستند به همین دلیل «مدرسه تئاتر شبستان» با استقبال پر شور مسجدی ها همراه شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در عرصه حکمرانی مسجد، به شیوه ای که مقام معظم رهبری امر کردند، عمل نشده است و تمام تلاش نهادهای فرهنگی فعال در مساجد برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه مسجد باشد.

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: در تمامی سیاستگذاری های خود امام جماعت مسجد را به رسمیت می شناسیم و دستگاه های مختلف در امور فرهنگی باید معین امام باشند و وظیفه اصلی و محوری کانون های فرهنگی هنری نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور و عضویت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه بچه های مسجد، اضافه کرد: در حوزه هویت آفرینی، فعالیت هایی را انجام می دهیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: تلاش ما بر این است از ظرفیت های مردمی و دستگاه ها استفاده کنیم تا در جذب اعتبارات رشد داشته باشیم.

کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقطه عطف فعالیت فرهنگی محلات هستند

حجت الاسلام والمسلمین خداداده گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقطه عطف محلات هستند که در بحث کتابخانه، سرود، تئاتر و دیگر مواردی که می تواند در مسجد حضور موثر داشته باشند، فعالیت های خیلی خوبی دارند.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از اعضای ثابت شورای فرهنگ عمومی هستند افزود: در حقیقت جایگاه مسجد در نظام توحیدی و مهندسی فکری، جایگاه بلندی است و همه دستگاه ها و نهادها به نوعی در آن حضور دارند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد در انحصار هیچ شخص، طایفه، قوم و قبیله ای نیست و باید در مساجد که متعلق به همگان است، مومن و مجاهد انقلابی تربیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده گفت: مسجد، پناهگاه مردم و مرکز ولایتمداری است و شعار رئیس جمهور مردمی، و وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز "نهضت بازگشت مساجد" است.

وی ادامه داد: اگر در عرصه فرهنگی به درستی فعالیت کنیم، دستمان بسته نخواهد بود که برخی نسبت به نظام و انقلاب بی مهری کنند باید افرادی که مومنانه به هنر و فرهنگ نگاه می کنند، تربیت کنیم و این اتفاق خوبی است که رقم خواهد خورد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: امسال مجالس اهل بیت (ع) از سال های قبل پر رونق تر بود و مسابقات و برنامه های فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز ۲۰ درصد بیشتر از گذشته مورد استقبال قرار گرفته است که همه اینها نشانی می دهد مردم پای این انقلاب ایستاده اند.

بچه های مسجد، سکاندار تئاتر مسجد هستند

تربیت هنرمند انقلابی وظیفه ما در کانون هاست

وی همچنین در بازدید از کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) مریانج در همدان با بیان اینکه مجموعه های فرهنگی فعال در مساجد از مجموعه های پویا هستند گفت: تربیت هنرمند انقلابی وظیفه کانونهای فرهنگی هنری مساجد است.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به سمت ارتقای آموزش های مختلف و به روز برای مخاطبین و اعضای کانون پیش روند و با روش های خلاقانه و نو، آموزش های هنری را به نسل جوان آموزش دهند.

حجت الاسلام خداداده اظهار داشت: کانون های مساجد باید به نهاد خدمت رسان تبدیل شوند و در حوزه آموزش و ارتقا توانمندهای اعضای کانون، فعال شدن پایگاه های قرآنی و کلاس های مختلف هنری و تابستانی فعال باشند.

بچه های مسجد، سکاندار تئاتر مسجد هستند

حجت الاسلام خداداده در سفر به استان همدان از کانون های مهدیه، امام صادق (ع) مریانج، کانون شهید دستغیب و رهپویان نور الثقلین بازدید کرد.

اجرای گروه های سرود ویژه خواهران و برادران، بازدید از کلاس های مختلف فرهنگی هنری اوقات فراغت کانون ها، و همچنین بیان مسائل و مشکلات کانون از زبان مدیران و اعضای کانون از دیگر برنامه های اجرایی در کانون ها بود.

شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی، شرکت در نخستین جلسه شورای هماهنگی ستاد کانون های مساجد استان همدان و همچنین بازدید از برخی کانون های مساجد همدان از برنامه سفر یک روزه حجت الاسلام کمال الدین خداداده به استان همدان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha