۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85195184
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبر: 85195184
شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

کرج - ایرنا- شهردار کلانشهر کرج با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی یکسال گذشته در حوزه زیر ساختی و حمل و نقل عمومی این شهر اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته شاهد تحول در این بخش هستیم .

"مهرداد کیانی" روز پنجشنبه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار با حضور در ایرنا مرکز البرز افزود: در حوزه حمل ونقل عمومی کلانشهر کرج به دلیل گرانی خدمات در سال های گذشته با کاستی های فراوانی مواجه شد اما با فعالیت جهادی و اتخاذ تدابیر لازم توسط شورای ششم و شهرداری اکنون بخشی از این کاستی ها در حوزه اتوبوسرانی ، قطار شهری و سایر بخش های حمل ونقل مرتفع شده است .

شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

وی ادامه داد: حوزه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از پایه های عدالت اجتماعی مورد توجه ویژه مدیریت شهری کرج قرار گرفته تا قشرهای محروم اجتماعی بتوانند از حمل و نقل ارزان عمومی بهره بگیرند.

کیانی گفت : در یکسال اخیر ظرفیت اتوبوسرانی کرج به ۲ برابر افزایش یافته و ۱۳۰ دستگاه اتوبوس جدید طی ماه های اخیر وارد ناوگان عمومی این کلانشهر شده است .

شهردار کرج از عملیاتی شدن مراحل راه اندازی خط اتوبوس تندور (بی .آر .تی ) در کرج به عنوان یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری در یکسال گذشته برشمرد و گفت : این طرح را با سرعت و با بکارگیری پیمانکار مجرب به سرانجام می رسانیم.

طبق گزارش رسمی تعداد اتوبوس های کلانشهر کرج هشت سال پیش حدود ۹۰۰ دستگاه بود که به علت فرسودگی ناوگان ، شمار آنها در ابتدای فعالیت شورای ششم به ۵۰۰ دستگاه تقلیل یافت

که اکنون بخش عمده این ناوگان نوسازی و توسعه پیدا کرده است.

شتاب در توسعه قطار شهری کرج

شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

خط ۲ قطار شهری کرج ، موضوع دیگری بود که شهردار کرج به آن پرداخت و گفت : قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر سال گذشته با مدیریت جهادی به صورت آزمایشی راه اندازی شد و اکنون یک رام قطار در این قطعه شهروندان را به صورت رایگان جابه جا می کند.

کیانی گفت : رام دوم قطار این خط به زودی فعال می شود ضمن آنکه مجوز خرید ۱۰ رام دیگر قطار برای کلانشهر کرج از مسوولان کشوری اخذ شده است.

شهردار کرج بیان کرد: امسال ادامه خط ۲ قطار شهری کرج به میدان شهید سلطانی این کلانشهر و خط ریلی صادقیه - کرج متصل می شود که زمینه جابه جایی مسافران متروی تهران - کرج در محدوده شهری کرج آسان تر خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری به صورت هفتگی روند اجرایی خط ۲ قطار شهری کرج را رصد می کند تا بتوان این خط ریلی را در کمترین زمان ممکن به سرانجام رساند.

شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه ،عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و قرار بود در سال ۱۳۹۰ بهره بردای شود اما مشکلات متعدد سبب شد تا این پروژه عظیم به صورت نیمه کاره به دوره ششم شورای شهر کرج و دولت سیزدهم برسد.

از آبان ماه سال گذشته مدیریت شهری کرج با حرکت جهادی توانست قطعه نخست این خط را تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهد.

اکنون ایستگاه رجایی شهر این خط نیز آماده بهره برداری است که در هفته دولت سوت قطار در آن به صدا در می آید.

شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

طبق نقشه ترسیمی ،خط ۲ قطار شهری کرج ، منطقه کمالشهر در غرب کرج را به شهرستان شهریار استان تهران متصل می کند. تاکنون در مجموع ۱۵ کیلومتر تونل این خط بین میدان دانشگاه خوارزمی در غرب کرج و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی این کلانشهر حفاری شده است.

بزرگراه شمالی کرج در مسیر گشایش و تکمیل

شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

شهردار کرج در ادامه به آخرین وضعیت بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال کرج اشاره کرد و گفت : روند تکمیل این پروژه بزرگ با شتاب در حال طی شدن است و اکنون هفت تقاطع غیر همسطح در مسیر این بزرگراه در دست احداث قرار دارد.

کیانی افزود: گشایش این بزرگراه و تقاطع های مرتبط با آن موجب روان سازی ترافیک در بخش عمده ای از کلانشهر کرج خواهد شد.

شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

قرار است یک قطعه از این بزرگراه به طول حدود هفت کیلومتر بین بلوار شمالی طالقانی و باغستان کرج همزمان با هفته دولت امسال زیر بار ترافیک برود.

بزرگراه شهید سلیمانی به طول ۱۷.۵ کیلومتر ، عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و اکنون حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این بزرگراه در ادامه آزاد راه شهید همت و با گذر از روی رودخانه کرج به آزاد راه کرج - قزوین در غرب کرج متصل می شود.

طبق برنامه ریزی قرار است این پروژه تا سال آینده به طور کامل به بهره برداری برسد که بخش زیادی از ترافیک گلوگاه شرقی کرج روان سازی خواهد کرد.

شهردار : ظرفیت حمل و نقل عمومی کرج متحول شده است

بلندنرین پل خاورمیانه به ارتفاع ۱۳۵ متر و به طول ۹۰۰ متر روی رودخانه کرج و در اتصال این بزرگراه مراحل ساخت و تکمیل خود را می گذراند.

تکمیل این بزرگراه نیازمند تامین حدود ۶ هزارو۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن توسط دولت و ۵۰ درصد مابقی از سوی مدیریت شهری کرج تامین خواهد شد.

رسانه و شهرداری رسالت اجتماعی مشترک دارند

شهردار کرج در ادامه با تبریک روز خبرنگار گفت : مدیریت شهری و اصحاب رسانه دارای اشتراک در رسالت اجتماعی هستند و همکاری این ۲ مجموعه می تواند در آگاهی بخشی به شهروندان و جامعه هدف تاثیر گذار واقع شود.

کیانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه با تاریخچه فعالیت حرفه ای و طولانی نام برد و افزود: ایرنا تا کنون به خوبی در عرصه اطلاع رسانی نقش آفرینی کرده و این رسانه می تواند در جامعه امید آفرینی کند ضمن آنکه در تنویر افکار عمومی ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی گسترده بیش از پیش اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه کلانشهر کرج به عنوان مرکز استان البرز از حیث اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، علمی و فرهنگی دارای ویژگی های بین المللی و منحصر به فرد است، بیان کرد: روایتگری صادقانه و شفاف اخبار این خطه توسط رسانه های جمعی به ویژه ایرنا در خنثی سازی توطئه های تبلیغاتی دشمنان موثر خواهد بود.

شهردار کرج گفت : یکی از ضعف های موجود کشور در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، حوزه اطلاع رسانی و جهاد تبیین است که باید رسانه های جمعی با کمک مسوولان به انعکاس حقایق و شفاف سازی بپردازند تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

کیانی بیان کرد: در جنگ ترکیبی ، برخی شهروندخبرنگاران ، آب به آسیب دشمنان ریختند که در این بین انتظار می رود رسانه های رسمی بیش از پیش مجال دروغ پردازی را به دشمنان ندهند.

شهردار کرج تاکید کرد: البته وظیفه مسوولان در باب خدمت به مردم و جهاد تببین سنگین است و در گام نخست باید اخبار و اطلاعات را به موقع در اختیار رسانه ها قرار دهند تا اصحاب رسانه بتوانند پاسخ تبلیغات شوم دشمنان را بدهند.

وی همچنین از ایرنا و سایر رسانه های جمعی خواست در راستای جهاد تبیین اقدامات و فعالیت های عمرانی و فرهنگی مدیریت شهری کرج را بیش از پیش به اطلاع مردم برسانند.

کلانشهر کرج دارای ۱۰ منطقه شهری با جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha