۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85196740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه درگیری‌ها در سودان/ شرط ارتش برای بازگشت به مذاکرات + فیلم

تهران-ایرنا- همزمان با ادامه درگیری‌های خشونت آمیز مسلحانه در شهرهای مختلف سودان در چهارمین ماه، وزارت خارجه این کشور از شرط ارتش برای بازگشت به مذاکرات صلح پرده برداشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه «روسیا الیوم»، ارتش سودان حملاتش به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در خارطوم را تشدید کرده است.

برپایه این گزارش، ارتش سودان از تسلیحات توپخانه‌ای سنگین علیه مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در شرق خارطوم استفاده کرده است.

در جنوب خارطوم نیز جنگ در نزدیکی مناطق و محله‌های مجاور مقر ارتش تشدید شده است.

شاهدان عینی در این باره گفتند که نیروهای پشتیبانی سریع محله‌های «الدروشاب» و «الکدرو» در شمال شرقی پل «الحلفایا» در شمال شهر خارطوم بحری را با گلوله های خمپاره هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، دود غلیظی در آسمان منطقه صنعتی و محله «کوبر» در شهر خارطوم بحری مشاهده می‌شود.

در همین حال، وزارت خارجه سودان از شرط ارتش به رهبری عبد الفتاح البرهان برای ازسرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به صلح در این کشور خبر داده است.

این وزارتخانه اعلام کرده است که خروج نیروهای پشتیبانی سریع از منازل غیرنظامیان شرط اصلی ارتش برای بازگشت به مذاکرات است.

ارتش سودان درحالی نیروهای پشتیبانی سریع را به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر دفاعی در درگیری‌ها متهم کرده است که این نیروها چنین اتهاماتی را بی‌پایه و اساس می‌دانند.

همزمان با درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع، درگیری‌های قبیله‌ای نیز در دارفور در جریان است و بحران این کشور را پیچیده‌تر کرده است.

پیش از این شبکه الجزیره اعلام کرده بود که خشونت قبیله‌ای در استان دارفور جنوبی طی ۲ روز گذشته ۱۲۰ کشته برجای گذاشته است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی و به ویژه تلاش عربستان سعودی و آمریکا آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند و به همین دلیل درگیری های پراکنده در مناطق این کشور همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha