رسانه ها در کاهش تلفات ناشی از بلایای طبیعی بیشترین سهم را دارند

همدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت : رسانه ها در کاهش تلفات و شمار مجروحان ناشی از حوادث، سوانح و بحران های طبیعی بزرگترین تکلیف و سهم را دارد.

«علی سنجربگی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های هلال احمر حتی با وجود کثرت تعداد، بالا بودن تعداد خودرو، هلی کوپتر و دیگر امکانات نمی تواند در کمترین زمان ممکن و به موقع در مناطق آسیب دیده حضور یابد.

وی افزود: چنانچه بحران به سه قسمت، قبل، حین و بعد از بروز تقسیم بندی شود ، تاکید رسانه بیشتر به اطلاع رسانی حین و بعد از بروز بلایای طبیعی است بنابراین درخواست می شود رسانه ها در امر پیشگیری یعنی پیش از بروز بحران نیز نسبت به آموزش و اطلاع رسانی با هدف پیشگیری تلاش کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: ۴۴ نوع حادثه طبیعی در جهان شناخته شده که ۳۳ مورد آن در ایران و ۲۲ تا در همدان اتفاق افتاده است.

سنجربگی ادامه داد: آشنا شدن افراد با خودامدادی و دریافت آموزش های مورد نیاز موجب می شود آنها در صورت بروز حادثه طبیعی پیش از حضور هلال احمر نسبت به نجات جان افراد اقدام کنند.

وی درباره اربعین حسینی نیز بیان کرد: این مجموعه ۳۳ نفر از پرسنل و نیروهای پزشک متخصص و عمومی را به خارج از کشور اعزام می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: هلال احمر همدان معین استان کردستان در طرح اربعین حسینی است و این ایام در مرز باشماق به منظور ارایه خدمات به زائران مستقر می شود.

سنجربگی گفت: هلال احمر همدان مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین شده و آمادگی خود را برای آموزش موکب داران در چهار تا هشت ساعت اعلام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha