۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۰۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85199959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در استان همدان از مرز ۱۹۶ هزار تن گذشت

همدان- ایرنا-مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان همدان با افزایش ۳۶درصدی از مرز ۱۹۶هزار تن عبور کرد.

«مسعود اکبری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال خرید تضمینی گندم توسط ۳۹ مرکز شبکه تعاون روستایی استان در سطح ۱۰ شهرستان در حال انجام است که تاکنون ۱۹۶ هزار تن از این مراکز گندم خریداری شده است.

وی ادامه داد: شهرستان های رزن و درگزین با ۴۲درصد خرید شبکه تعاون روستایی رتبه نخست را در خرید گندم به خود اختصاص داده اند.

مدیر تعاون روستایی همدان با اشاره به میزان خرید تضمینی کل استان گفت: تاکنون ۳۹۰ هزار تن گندم در استان با نرخ تضمینی در مجموع از سوی اداره غله و تعاون روستایی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان با تلاش شبانه روزی همکاران ادارات شهرستانها و تشکل‌های مربوطه و بر اساس دستورالعمل ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد تا کشاورزان با آرامش و بدون دغدغه حاصل دسترنج خود را تحویل دولت دهند.

اکبری یادآور شد: سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان ۳۱۸ هزار تن بود که از این میزان حدود ۵۰درصد خرید توسط شبکه تعاون روستایی از کشاورزان تحویل گرفته شد.

۱۱ هزار تن جو کشاورزان در همدان خریداری شد

مدیر تعاون روستایی استان همدان از خرید توافقی ۱۱ هزار تن جو به طور مستقیم از کشاورزان و با هدف بهره مندی آنها در این استان خبر داد و گفت: با آغاز عملیات برداشت محصول جو از مزارع ،خرید توافقی این محصول از کشاورزان آغاز شده است..

اکبری ادامه داد: محصول جو تولیدی استان همدان با محوریت اتحادیه تعاون روستایی و با مشارکت اتحادیه‌های شهرستانی به صورت توافقی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان یادآور شد: شهرستان رزن با خرید توافقی بیش از هشت هزار و ۴۰۰تن جو بیشترین میزان خرید جو را در سطح شبکه تعاون روستایی داشته است.

وی خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و تاکید کرد: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha