توزیع برق سمنان طرح‌هایی به ارزش ۱۵۹ میلیارد ریال آماده افتتاح دارد

سمنان- ایرنا- مدیر توزیع برق شهرستان سمنان بیان کرد: هشت طرح عمرانی برق‌رسانی با اعتباری به مبلغ ۱۵۹ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین حافظی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: طرح احداث ساختمان و تجهیز الکتریکی پست زمینی زاوقان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، طرح اصلاح و بهینه‌سازی چهارهزار متر شبکه فشارضعیف روشنایی معابر شهرک صنعتی سمنان با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، طرح احداث یکهزار و ۵۰۰ متر شبکه فشارمتوسط و یک دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۲۵ کیلوولت آمپر جهت تامین برق امامزاده روستای محمودآباد با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و طرح توسعه ۷۰۰ متر شبکه فشارضعیف و یک دستگاه پست هوایی ۵۰ کیلوولت آمپر با مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، جهت تامین روشنایی پل جاده نظامی روستای اعلاء در منطقه جنوب سمنان، از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

وی افزود: طرح اصلاح و بهینه‌سازی ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشارمتوسط و تبدیل به کابل خودنگهدار در سطح مختلف شهرستان سمنان با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال و طرح احداث یکهزار و ۳۰۰ متر شبکه فشارمتوسط به منظور رینگ شبکه برای دامداری‌ها و مرغداری‌های روستای دلازیان به ارزش سه میلیارد ریال، در فهرست طرح‌های افتتاحی قرار دارند.

حافظی افزود: طرح توسعه یکهزارمتر شبکه فشارضعیف و ۲ دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۳۰۰ کیلوولت آمپر جهت تامین برق طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و طرح هوشمندسازی شبکه توزیع برق به جهت مدیریت بار و اتوماسیون شبکه با نصب ۶۱ دستگاه تابلوهای لوازم اندازه‌گیری با اعتباری به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال، از جمله مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی در هفته دولت در شهرستان سمنان محسوب می شود.

۴۵ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش صنعت مصرف می‌شود و این بخش حدود ۱.۵ درصد از مشترکان را شامل می‌شود. پاداش همکاری سال گذشته برای مدیریت مصرف در تمام تعرفه‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که حدود ۹ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

به گزارش ایرنا، ۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha