۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85198589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده‌های قدیمی موجود در دادگستری لرستان تعیین تکلیف شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: بررسی پرونده‌های قدیمی و مسن این مجموعه باید در دستور کار قرار گیرد تا با برنامه‌ریزی و در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام "سعید شهواری" روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد افزود: اطاله و طولانی شدن روند دادرسی، یکی از چالش هایی است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و برای دستیابی به معیارها و شاخص‌های ترسیم شده قوه قضاییه تلاش کرد.

وی اطاله دادرسی را نوعی تضییع حقوق مردم برشمرد و اظهار داشت: وجود پرونده‌های معوق و مسن و نیز شعب نامتعارف، حکایت از وجود اطاله دادرسی دارد بنابراین باید به حد نصاب متعارف پیش بینی شده قوه قضاییه رسید.

حجت الاسلام شهواری با تاکید بر چاره اندیشی برای کاهش ورودی پرونده ها ادامه داد: باید به سمت دادرسی الکترونیک و پرونده‌های بدون کاغذ پیش رفت چراکه این امر یکی از ابزارهای نوین محسوب می شود و نخستین فایده این مسئله به صرفه و صلاح بودن است.

رییس کل دادگستری لرستان همچنین بر تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی و خدمات رسانی سریع به مردم تاکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع، رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به تکریم و احترام مراجعان دادگستری داشت و آنان را با روی گشاده و خوشرویی اقناع کرد.

حجت الاسلام شهواری ادامه داد: تمام روسای حوزه‌های قضایی استان باید نظارت جدی و همه جانبه نسبت به مجموعه، اعم از قضایی و اداری داشته باشند چون نیروهای انسانی سرمایه‌های ما هستند بنابراین باید در این راستا برنامه‌های فرهنگی را جدی گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha