۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85244568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مختومه کردن پرونده های مسن قضایی اولویت دادگستری لرستان است

خرم آباد – ایرنا -  رییس کل دادگستری لرستان گفت: رسیدگی و مختومه کردن پرونده های مسن در استان یک اولویت است که این مهم باید با جدیت در دستور کار شهرستان ها و بخش های مختلف قضایی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین "سعید شهواری" روز یکشنبه در بازدید از دادگاه های عمومی بخش زز و ماهرو و سپیددشت افزود: مختومه کردن پرونده های مسن باعث کاهش اطاله دادرسی و سبب رضایتمندی مردم از دستگاه قضا خواهد شد که بایستی با همت مضاعف در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید نسبت به اجرای برنامه های تدوین شده از سوی قوه قضاییه، اسناد بالا دستی، فرامین مقام معظم رهبری، سیاست های ریاست قوه قضاییه، سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی ابلاغی توجه ویژه داشته باشیم.

رییس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه برنامه عملیاتی تدوین شده افق یکساله پیش رو را مشخص می کند، بیان کرد: برنامه عملیاتی دارای سر فصل های متفاوت و مهمی است که مواردی چون کاهش اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده، دادرسی الکترونیک، دادرسی برخط، پرونده های بدون کاغذ، مجازات های جایگزین حبس، رسیدگی به پرونده های مسن و استفاده از فناوری های نوین باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهواری اضافه کرد: باید پرونده های ورودی به دادگستری را با استفاده از ظرفیت های پیشگیری از وقوع جرم متناسب با هر حوزه قضایی کاهش داد و روسای حوزه های قضایی نیز بایستی امور دادگستری را بر اساس برنامه عملیاتی پیش ببرند.

وی، رضایتمندی مردم را امری بسیار مهم و ضروری دانست و ادامه داد: تمام برنامه ها باید به رضایتمندی مردم ختم شود و تکریم ارباب رجوع در راس همه امور باشد.

رییس شورای قضایی لرستان افزود: توجه به ظرفیت شورای حل اختلاف باید در دستور کار قرار گیرد چراکه این مجموعه، باعث کاهش ورودی پرونده ها و افزایش صلح و سازش شده که در نتیجه رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha