۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85186797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس کل دادگستری لرستان: رویکرد نیروهای مسلح، تعهد به مردم و نظام است

خرم‌آباد - ایرنا - رئیس کل دادگستری لرستان گفت: نیروهای مسلح حافظ دستاوردهای انقلاب و تمامیت ارضی کشور هستند و تعهد به مردم و نظام رویکرد کارکنان این نهادها است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سعید شهواری روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه رییس سازمان قضائی و دادستان نظامی نیروهای مسلح لرستان بیان کرد: امنیت امروز ما با وجود شرایط خاص و درگیری‌های فراوان منطقه‌ای در سایه لطف خداوند و مقام معظم رهبری در سطح منطقه و جهان مثال‌زدنی و مرهون رشادت‌ نیروهای مسلح است.

وی افزود: این نیروها در حال‌ خدمتگزاری و خدمت رسانی صادقانه به مردم هستند و طی چهار ماه اخیر حدود ۴۰ نفر از فرزندان ملت در نیروی انتظامی در راه آرمان‌های نظام و برقراری نظم و امنیت به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه اغلب نیروهای مسلح، افراد مؤمن، انقلابی، ولایت‌مدار، متعهد، معتقد و مقید به رعایت موازین شرعی و قانونی هستند ادامه داد: سهم عمده و چشمگیری از امنیت و آرامش ما در ایران اسلامی متاثر از تلاش‌های شبانه‌روزی و زحمات عزیزان نیروهای مسلح است.

حجت الاسلام شهواری عنوان کرد: سازمان قضائی نیروهای مسلح، حافظ حقوق شهروندی و ناظر بر رفتار نیروهای مسلح است از طرفی نیروهای مسلح باید به پشتیبانی قانونی این سازمان و دستگاه قضائی در برخورد جدی و قاطع با قانون‌شکنان، هنجارشکنان و معترضان به حقوق مردم امیدوار باشند.

وی تصریح کرد: برهمگان واضح است که کمترین جرایم بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوندد اما حساب محدود افرادی که احیانا در این لباس مقدس تخلف کنند یا جرمی را مرتکب شوند، از سایرین جدا است بنابراین باید در راستای حفظ شان و جایگاه سایر نیروهای خدمتگزار و وظیفه‌شناس، با این افراد با قاطعیت برخورد شود.

وی با بیان اینکه اصل بر پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است گفت: در این راستا ضرورت دارد با بازرسی، سرکشی منظم، کنترل درون‌سازمانی، ارائه آموزش کافی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از وقوع تخلف و جرایم این نیروها جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه دستگاه‌های نظارتی، صیانت، پیشگیری و حفاظت از این نیروهای خدمتگزار است.

در این مراسم امیر هوشنگ فتحی به جای فرشید ابراهیم نژاد به عنوان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح لرستان معرفی و حسن مرادی جایگزین علی نیکو کلام و دادستان این سازمان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha