کرمانشاه در پرداخت تسهیلات طرح روستاهای "نوفن" صندوق کارآفرینی امید اولین استان کشور است

کرمانشاه - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه از مهم ترین برنامه های در سطح ملی این صندوق را اجرای طرح روستای "نوفن" اعلام کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه در زمینه اجرا و پرداخت تسهیلات روستای "نوفن" اولین استان کشور است.

« محمدطاهر عظیمی فشی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ هدف از اجرای طرح کشوری روستای "نو فن" این صندوق را حمایت از انتقال فن آوری های نوین و محصولات شرکت های دانش بنیان به حوزه کسب و کارهای روستایی عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های برخی از روستاها؛ اجرا این طرح را در راستای تاثیرات مثبت بر کسب و کارهای بخش کشاورزی، غذایی، توسعه دیم زارها و آبریان در استان ها دانست.

عظیمی فشی تشریح کرد : سیاست روستای نوفن در صندوق کارآفرینی امید از سال گذشته مطرح شده و استان ها با ابلاغ اعتباری مشخص از سوی مرکز درگیری اجرای این طرح شدند.

وی بیان داشت: صندوق کار آفرینی امید در اجرای طرح روستای نوفن حلقه ارتباطی بین شرکت های دانش بنیان و فن آور با محصولات روستایی است.

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه به پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این صندوق به طرح" نوفن" مجموعه پرورش ماهی قصرشیرین به یک شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در این حوزه کرمانشاه اولین استان در کشور در زمینه تسهیلاتی پرداخت می کند.

کرمانشاه در اجرای طرح هر روستا یک محصول موفق عمل کرده است

عظیمی فشی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح مهم دیگر صندوق کارآفرینی امید بنام هر روستا یک محصول اشاره کرد و گفت: طرح هر روستای یک محصول این صندوق در سه روستا با مدل اقتصادی منحصر به فرد «داریان» در زمینه پرورش ماهی و «میوان» در زمینه "گیوه بافی" شهرستان پاوه و همچنین در روستای «فش» کنگاور در زمینه سازهای سنتی به طور موفقیت آمیزی در حال اجرا است.

وی راهبرد منحصر به فرد این را توسعه اجتماعی اقتصادی جوامع محلی و روستای از طریق توسعه مدیریت محلی و ارتقاء مهارت ها، منابع انسانی و پتانسیل های نهفته محلی و محصولات جذاب مانند سازها جذاب عنوان کرد.

عظیمی فشی گفت: این طرح بر محصولات جذاب جوامع روستایی تمرکز دارد و سعی دارد از پتانسیل جوامع محلی مانند مواد خام، تکنولوژی و منابع انسانی با ایجاد زنجیره های ارزش افزوده اعتماد به نفس و مشارکت جمعی آنان را ارتقاء و مزیت رقابتی بین آنان را حفظ و تسهیل کند.

فرمانداران کرمانشاه برای اجرای "روستای بدون بیکار" صندوق کارآفرینی امید کمک کنند

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه «روستای بدون بیکار» را یکی دیگر از طرح های این صندوق اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح؛ ساماندهی کسب و کارهای موجود با تامین مالی آنان که وظیفه اصلی صندوق تامین مالی است، حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک جدید اعم از تولید محصول و یا توسعه خدمات مانند بازاریابی است.

عظمی فشی در ادامه بافزود: تاکنون چهار روستا در شهرستان های صحنه، پاوه، سرپل ذهاب و سنقر در استان کرمانشاه برای اجرای طرح« روستای بدون بیکار» شناسایی شده است و در راستای شناسایی روستاهای بیشتر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه نیازمند همکاری جدی و پیگیر دهیاران، بخشداران و فرمانداران است که تمام استان از مزایای این طرح خوب بهره مند شوند.

وی حمایت از تولید و ساماندهی کسب و کارها براساس ظرفیت های رقابتی را از جمله مزیت های این طرح عنوان کرد.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha