ساخت یک باب فرهنگسرا در حمیدیا یزد آغاز شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۶
کد خبر: 85202370
ساخت یک باب فرهنگسرا در حمیدیا یزد آغاز شد

یزد_ ایرنا_ ساخت فاز دوم فرهنگسرای فرهنگی و ورزشی اندیشه با ۲۱۰ میلیارد ریال بودجه در شهر حمیدیا یزد آغاز شد.

" مرادعلی الله‌وردی " شهردار حمیدیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هزینه نهایی اجرای فاز دوم فرهنگسرای اندیشه در محلات قاسم‌آباد و اسدآباد شهر حمیدیا که جزو مطالبات شهروندان به خصوص نوجوانان و جوانان است به بودجه بیشتر نیاز دارد که امیدواریم با تامین اعتبار اقدام شود.

وی به اهمیت ایجاد فرهنگسرای غدیر و مراکز فرهنگی و ورزشی در این شهر با داشتن محلات مختلف و بافت قدیم و جدید اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر توجه به برنامه‌های فرهنگی در کنار مسائل عمرانی در مناطق مختلف است.

این مسئول به اهمیت همکاری بخش خصوصی طبق مقررات در اجرای طرح‌های مختلف برحسب ضرورت در مناطق مختلف این شهر اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در شهر حمیدیا فراهم است که می‌توانند افراد علاقه‌مند ورود و اقدام داشته باشند.

الله وردی بیان کرد: همکاری مردم و عموم شهروندان در کنار اقدامات و همراهی مسئولان و حضور فعال بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران بر حسب ضرورت موجب توسعه منطقه می‌شود و شهرداری و شورای اسلامی با جدیت از حضور بخش خصوصی حمایت می‌کند.

ساخت یک باب فرهنگسرا در حمیدیا یزد آغاز شد

عملیات اجرایی اولین مجتمع فرهنگی، ورزشی شهر حمیدیا در ۲ طبقه و در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در محلات قاسم‌نقی و اسدآباد این شهر، شامل ۲ سالن ورزشی، یک سالن چند منظوره، یک کتابخانه ویژه گروه سنی کودکان و یک قرائت خانه است که ساخت آن از ۱۷ مرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

محوطه این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده که شهروندان می‌توانند در فضای باز آن رویدادهای مختلف را برگزار کنند و همچنین این پروژه دارای یک سالن ۲۵۰ نفره چند منظوره برای استفاده به عنوان قرائت خانه و محلی برای برگزاری همایش و برنامه‌های نمایشی است.

برای پرکردن اوقات فراغت نسل جوان و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دختر و پسر وجود اینگونه مراکز فرهنگی و ورزشی بسیار حیاتی است که تکمیل آن علاوه بر افزایش قابل توجه سرانه فضاهای فرهنگی در شهر حمیدیا، در جلوگیری از بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی، تاثیر مستقیم دارد و یکی از مطالبات مهم شهروندان این شهر شتاب بخشی به عملیات اجرایی آن است.

شهرحمیدیا با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان یزد است که از محله‌های رحمت‌آباد ، نجف‌آباد ، قاسم‌آباد جدید (قاسم نقی)، اسدآباد، شهرک قدس ، شهرک کوثر و شهرک لاله تشکیل شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha