دولت سیزدهم ۷۱۵ میلیارد ریال وام روستایی در خراسان‌شمالی پرداخت کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: دولت سیزدهم ۷۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان پرداخت کرد.

مهدی اسلام خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، نوغانداری، قالیبافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح ها است.

به گفته وی؛ این تسهیلات تاکنون برای ۴۳۸ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه توانایی های جامعه روستایی منجر به پویایی اقتصاد کشور، رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ رشد اشتغال و کاهش فقر در کشور می شود ادامه داد: این صندوق رتبه دوم کشوری پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را کسب کرده است.

پرداخت ۹۷۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حمایت های دولت از رونق تولید، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را از اقدامات حمایتی در این زمینه عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم تاکنون ۹۷۵ میلیارد ریال وام به طرح های مشاغل خانگی پرداخت شده است.

اسلام خواه افزود: تاکنون یکهزار و ۵۸۷ طرح مشاغل خانگی از دریافت تسهیلات بهره مند شده است که میزان اشتغال این طرح ها سه هزار و ۲۷۳ نفر است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در استان از دریافت ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی بهره مندشدند این رقم در سال گذشته به ۶۷۵ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان اشتغال زایی طرح های مشاغل خانگی استان از یک هزار و ۱۸۶ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۸۷ نفر افزایش یافت.

وی افزود: اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی استان پیش از دولت سیزدهم حدود ۴۰ میلیارد ریال بود اما در ۲ سال اخیر با جهش قابل ملاحظه شمار زیادی از پرونده ها در این زمینه پاسخ داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: مشاغل خانگی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، خدمات و سایر موارد پرداخت شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha