۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85204379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ هزار نوآموز بدو ورود در لرستان سنجش شدند

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85204379
۲۷ هزار نوآموز بدو ورود در لرستان سنجش شدند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۷ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان این استان در قالب طرح سنجش نوآموزان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

"علی اکبر دریکوند" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۱۶ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار در سطح استان در حال انجام است که در این راستا تاکنون ۲۷ هزار نوآموز تحت سنجش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح امسال از ابتدای اردیبهشت ماه در سطح استان آغاز شده است، اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود در مناطق عشایری و دورافتاده استان تاکنون تکمیل نشده و ممکن است تا آبان ماه ادامه داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۳۴ هزار نفر تحت پوشش طرح سنجش نوآموزان بدو ورود در استان قرار گرفت، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال نیز حدود ۳۴ هزار نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش قرار گیرند.

دریکوند عنوان کرد: سامانه سنجش جهت ثبت نام و تکمیل مراحل سنجش بازماندگان از روز گذشته در استان فعال شده است و والدین این نوآموزان می توانند با مراجعه به این سامانه جهت ثبت نام و درخواست سنجش اقدام کنند.

وی افزود: کمک به بهبود کیفی آموزش، تشخیص و شناسایی به‌هنگام نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلال‌های جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل ۲ مرحله ارزیابی است، گفت: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی شنوایی، گفتاری،‌ آمادگی تحصیلی،‌ اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.
وی ادامه داد: مرحله معاینه بالینی و تخصصی جهت بررسی دقیق تر بخش دیگری است که در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع نو آموز به منظور بررسی دقیق تر به نیروهای تخصصی جهت معاینات بینایی و شنوایی انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha