۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85206932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اردستان:طرح تفکیکی چرمهین اردستان با فوریت انجام شود

کاشان _ ایرنا _ فرماندار اردستان گفت: با توجه به ضرورت اجرای طرح تفکیکی اراضی مسکونی روستای چرمهین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فوریت این طرح را ابلاغ کند.

به گزارش ایرنا، سید محمد هادی احمدی طبا روز سه شنبه در نشست کار گروه عمران روستایی اردستان افزود: این روستا دارای چندین هکتار مستثنیات است که در طرح هادی با کاربری مسکونی تعریف شده، نیاز به طرح تفکیکی دارد و علی رغم پیگیری های ۲ ساله شورای اسلامی و بخشداری مرکزی هنوز طرح تفکیکی آن ابلاغ نشده، مردم برای ساخت مسکن با مشکل مواجه هستند لذا بنیاد مسکن باید با فوریت این طرح را تهیه و ابلاغ کند.
وی اضافه کرد: درصورت ابلاغ این طرح علاوه بر رفع مشکل زمین مسکونی، رضایتمندی مردم را به مراه خواهد داشت و زمینه برای پرداخت خودیاری و انجام کارهای عمرانی بیشتر در روستا فراهم خواهد شد.
فرماندار اردستان در ادامه به مشکل چند ساله تعدادی از روستا های بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: روستای قهساره در قسمت غرب و شرق در سال ۱۳۷۸ توسط دهیاری وقت ۱۲۰ پلاک مسکونی و درسال ۱۳۹۸ تعداد ۳۴ پلاک که جزو مستثنیات روستا بوده به مردم واگذار و ۸۵ درصد آن ساخته شده و نیاز به تغییر کاربری دارد که هنوز انجام نشده و نارضایتی ایجاد کرده، بنیاد مسکن‌ باید این موضوع را تاپایان هفته پیگیری و تکلیف این افراد را مشخص کند.
احمدی طبا گفت: در روستای کهنگی نیز در سال ۱۳۶۰ بالغ بر ۱۶۰ پلاک زمین توسط شورای اسلامی به متقاضیان واگذار شده ۹۰ درصد آن ها ساخته شده، از طریق منابع طبیعی استان اصفهان این زمین هابه عنوان مستثنیات معرفی ولی هنوز به شهرستان ابلاغ نشده که دستگاه های مسوول باید موضوع را پیگیری نمایند.
وی در خصوص واقع شدن ۳۰‌پلاک زمین روستای دیزلو در حریم جاده و ساخت هفت واحد مسکونی در این زمین ها افزود: برابر قانون ساخت و ساز در حریم جاده ها ممنوع است و مجریان باید طبق مقررات با متخلفان برخورد کنند، همچنین در روستای چاه ریسه در سال ۱۳۸۶ بالغ بر ۱۵۰ پلاک در مستثنیات روستا مشخص شده ،بیش از ۳۰ پلاک به مردم واگذار و تعدا د ۲ پلاک احداث شده این زمین ها به طرح هادی الحاق نشده برای اهالی مشکل درست کرده، بنیاد مسکن‌ باید در این زمینه اقدام کند.
فرماندار اردستان اضافه کرد: در روستای هندوآباد نیز ۱۰ پلاک‌ تجاری پیش بینی شده که جزو مستثنیات روستاست و طبق ضوابط قانونی باید به متقاضیان واگذار شود.
احمدی طبا در پایان به موضوع تخریب ۲۲ واحد مسکونی در روستای نهوج در سیل ۱۸ خرداد سال جاری اشاره کرد و افزود: برای این واحد های پروانه رایگان صادر خواهد شد، همچنین اداره منابع آب باید حریم رودخانه را مشخص تا رفع تصرف شده و از خسارت احتمالی آینده جلوگیری شود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha