فرماندار: اعتبار پروژه‌های هفته دولت در مهاباد به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: هفته دولت امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در بخش‌های عمرانی، تولیدی و صنعتی این شهرستان کلنگ زنی و یا افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: از مجموع کل پروژه‌های امسال ۶۶ پروژه با ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به بخش عمرانی و هفت پروژه به ارزش چهار هزار و ۴۱۰, میلیارد ریال هم مربوط به بخش صنعتی و تولیدی است.

وی ادامه داد: طی هفته دولت امسال ۳۱ پروژه شهری با سه هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح و پنج پروژه نیز با ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین ۲۸ پروژه عمرانی با یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه در بخش عمران روستایی به بهره برداری رسیده و سه پروژه نیز با یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

عباسی گفت: امسال هفت پروژه صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری چهار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریالی در دست اقدام بوده که یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آن طی هفته دولت به بهره برداری می‌رسد و سه هزار میلیارد ریال نیز هم کلنگ زنی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طرح های افتتاحی هفته دولت باید به صورت کامل تکمیل شده باشند، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های ناقص و یا طرح‌هایی که قبلا مورد بهره برداری قرار گرفته باشد از برنامه ریزی هفته دولت امسال حذف شده است.

فرماندار: اعتبار پروژه‌های هفته دولت در مهاباد به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید

فرماندار مهاباد یادآور شد: برخی از مشکلات سطح شهرستان از چند سال گذشته باقی مانده که ما در این دوره تلاش می‌کنیم بخش عمده آنها را حل و فصل کنیم.

عباسی از نحوه توزیع امتیاز دولتی در شهرستان انتقاد کرد و افزود: تمام امکانات و امتیازهای دولتی باید به صورت عادلانه در بین همه شهروندان توزیع شود و نباید فقط متعلق به افراد و یا جناح خاصی باشد.

وی تاکید کرد: امسال در بخش راه‌های روستایی هم اکنون آسفالت ۱۴۴ کیلومتر در دست اقدام بوده که برای آن بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار مهاباد با اشاره به تامین آب پایدار هم گفت: اعتبار برای تامین آب شهروندان در هر منطقه و روستایی که امکان اجرا عملیات عمرانی باشد، تامین شده و از این بابت مشکلی نداریم.

عباسی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت ساماندهی دکه‌های سطح شهر یادآور شد: شهرداری موظف است که تمام دکه‌های غیرمجاز و بدون مجوز را جمع آوری و نسبت به ساماندهی آنها بدون رعایت جوانب اقدام کند.

فرماندار: اعتبار پروژه‌های هفته دولت در مهاباد به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیدوی اضافه کرد: امسال در بخش فرهنگی در حال برنامه ریزی برای برگزاری همایش تجلیل از هنرمندان و شخصیت‌های هنری و ادبی شهرستان هستیم و تلاش می‌کنیم جشنواره سیب که یکی از تولیدات شاخص شهرستان است را به صورت ملی برگزار کنیم.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه برگزاری انتخابات باشکوه در اسفندماه امسال مهمترین مساله کشور است، گفت: برگزاری انتخابات شایسته در گرو مشارکت همگانی و حضور حداکثری مردم است.

وی بر اصل بی طرفی در روند اجرای انتخابات تاکید کرد و افزود: امسال ۶۸ نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان از طریق سامانه پیش ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲ نفر مرد ۶ نفر هم خانم هستند.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: در بین افراد داوطلب شهرستان مهاباد ۴۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد دارای مدرک کارشناسی و ۹ نفر دکترا هستند.

فرماندار: اعتبار پروژه‌های هفته دولت در مهاباد به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید

وی در بخش دیگری از الحاق ۲۰۰ هکتار زمین به محدوده شهر خبرداد و گفت: واگذاری زمین و احداث منازل مسکونی با هدف تعادل بخشی به عرضه و تقاضا و کاهش قیمت آن در اولویت قرار دارد.

عباسی ضمن دعوت از خبرنگاران برای پوشش عملکردهای دولت و نظام براساس واقعیت‌های موجود ادامه داد: همه مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه بعنوان پل ارتباطی با مردم هستند.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رییس جمهوری) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر)، ۲ دولت‌مرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha