۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85207375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مودی: هند بزودی با اقتصاد پنج تریلیون دلاری، موتور رشد اقتصاد جهانی خواهد شد

تهران- ایرنا- نارندرا مودی نخست وزیر هند سه‌شنبه شب گفت که کشورش بزودی یک اقتصاد پنج تریلیون دلاری و به موتور رشد جهانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تایمز آو ایندیا، مودی در سخنانی در اجلاس اقتصادی سران بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای افزود: هند موتور رشد دنیا خواهد شد زیرا این کشور ناکامی و سختی را به اصلاحات اقتصادی تبدیل کرد.

وی گفت: در چند سال گذشته فعالیت اقتصادی در هند آسان‌تر شده است. ما بر ارائه خدمات بهتر به مردم و حکمرانی خوب متمرکز شده‌ایم.

نخست وزیر هند اظهار کرد: در سال ۲۰۰۹ وقتی اولین نشست سران بریکس برگزار شد دنیا به تازگی از یک بحران بزرگ اقتصادی خارج شده بود. بریکس از آن هنگام تاکنون به بارقه امیدی برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است.

پانزدهمین اجلاس سران بریکس (بلوک اقتصادهای نوظهور جهان متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که از ۲۲ تا ۲۴ اوت (۳۱ مرداد تا دوم شهریور) برگزار در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

ایران، الجزایر، آرژانتین، مصر، اندونزی، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده عربی و بسیاری از کشورهای دیگر خواهان پیوستن به این گروه اقتصادی هستند.

گروه اقتصادی بریکس در حال پیشی گرفتن از «گروه هفت» (جی ۷) است و بر اساس ارزیابی‌ها، سهم کشورهای عضو بریکس از تولید داخلی ناخالص جهانی تا سال ۲۰۳۰ از ۵۰ درصد بیشتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha