معاون رییس جمهور: به‌کارگیری روش‌های کشاورزی زیستی در حاشیه تالاب چغاخور ضروری است

شهرکرد -ایرنا- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به مشکل خفگی تالاب چغاخور به دلیل رویش جلبک‌ها و ورود سموم و پسماند کشاورزی به این اثر طبیعی گفت: به‌کارگیری روش‌های کشاورزی زیستی و مدیریت مصرف سموم در اراضی کشاورزی حاشیه تالاب ضروری است.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب بخش بلداجی با اشاره به بازدیدی که از تالاب چغاخور انجام شد، گفت: تالاب بین‌المللی چغاخور از لحاظ وضعیت آبی در وضعیت عالی قرار گرفته است و تنها از جنبه خفگی تالاب و ورود سموم و آلاینده به خصوص در کاربری کشاورزی که روستاهای حاشیه تالاب است، مشکل وجود دارد.

وی افزود: تالاب در منطقه کوهستانی واقع شده و سطح تالاب در زه‌کش اصلی منطقه قرار دارد و باید در بخش کشاورزی در منطقه، تمهیداتی ایجاد شود تا جلوی استفاده از سموم در کشاورزی این منطقه گرفته شود و تالاب دچار خفگی نشود.

وی اظهار داشت: رشد جلبک و سنبله آبی از شاخصه خفگی تالاب است که هم‌اکنون در این تالاب اتفاق افتاده و امید است با کمک دستگاه‌های جمع‌آوری کننده مشکل حل شود.

معاون رییس‌جمهور گفت: در حوزه درمان مشکل این تالاب نیز باید فعالیت‌های در حوزه آبخیز تالاب انجام شود و از همه ظرفیت‌ها در تراز ملی استفاده شود تا روند شادابی تالاب فراهم شود و همچنین بُعد معیشت، جایگزین حاشیه‌نشین‌های تالاب و طرح طبیعت‌گردی منطقه پیگیری شود.

وی به افتتاح طرح فاضلاب شهر بلداجی در کمترین بازه زمانی بعد از ۱۹ سال وقفه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این طرح از دستاوردهای عالی نظام، دولت و فعالیت دولتمردان است.

سلاجقه با تاکید بر اینکه مسوولان نظام و خدمتگذاران به مردم که لباس خدمت پوشیدند باید در راه و مسیر نظام و انقلاب و شهدا کار انجام دهند و میدانی وارد عمل شوند، افزود: تدبر، تدبیر و علمی، عمل کردن از شاخصه‌های مهم کار جهادی است.

به گفته وی، دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای خدمت‌رسانی به مردم کار جهادی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه کشور در سطح جهان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۵ سال است که نظام و کشور در دنیا می‌درخشد و امروز مردم ثمرات آن را می‌بیند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مردم در همه عرصه‌ها و اصول پای نظام ایستادند و باید دستاوردهای بی بدیل دولت برای مردم تبیین شود.

وی به سنگ‌اندازی دشمنان و معاندان نظام اشاره کرد و گفت: دشمنان نمی‌خواهند سرافرازی نظام را ببیند.

به گفته وی، دولت سیزدهم و در راس آن رییس جمهور به صورت میدانی پای کار آمده‌اند تا مشکلات مردم مرتفع کنند.

معاون رییس جمهور به سطح توقع مردم از دولت اشاره کرد و گفت: مردم با بصیرت و شریف کشور مسائل را خوب تحلیل و درک می‌کنند و کنار اعتقادات ایستادند و از مسوولان در تراز داشته‌های کشور مطالبه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تصفیه‌خانه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بلداجی به عنوان سیزدهمین تصفیه‌خانه فاضلاب چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نخستین روز از هفته دولت، بهره‌برداری و وارد مدار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha