۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85210759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«عملیات انفرادی» علیه صهیونیستها؛ نگرانی جدید تل آویو

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی نوشت که «عملیات انفرادی» شهروندان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس، روش جدید و پیشرفته ای در مبارزه است که دستگاه امنیتی این رژیم را بسیار نگران کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی از روش جدید و پیچیده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای جذب جوانان فلسطینی در راستای انجام عملیات علیه عناصر صهیونیستی و همچنین شهرک‌نشینان در کرانه‌باختری بسیار نگران است.

در این گزارش با اشاره به عملیات اخیر در الخلیل که منجر به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن تعدادی دیگر شد، آمده که دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهند که مجریان عملیات وابسته به هیچ یک از گروه‌های مسلح فلسطینی نیستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که در پس این عملیات، یک روش سازمانی جدید برای به کارگیری مبارزان مقاومت وجود دارد.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که علیرغم اینکه جنبش حماس مسئولیت عملیات یادشده را برعهده گرفته اما شواهدی وجود ندارد که اثبات کند، مجریان عملیات از نیروهای این جنبش هستند.

در این گزارش آمده است که دستگاه امنیت رژیم صهیونیستی اخیرا افزایش جذب نیروهای مقاومت توسط جنبش حماس جهت انجام عملیات را رصد کرده است.

به نوشته معاریو، جنبش حماس در بخش عملیات، یک مسئول دارد که وظیفه او، جذب جوانان فلسطینی برای انجام عملیات علیه صهیونیست هاست و بیشتر این جوانان پرونده امنیتی ندارند.

در این گزارش با اشاره به اینکه مجریان عملیات تنها ظرف چند هفته و یا حتی چند روز آموزش های لازم را می بینند و عملیات انجام می دهند، آمده که حماس به طور اساسی از این روش پیشرفته برای انجام عملیات استفاده می کند و پیش از این نیز جنبش جهاد اسلامی غالبا این روش را به کار می گرفت که این امر بحران کنونی رژیم صهیونیستی برای مقابله با جنبش حماس را عمیق تر می کند.

در این روش جدید، مجری عملیات ناشناس می ماند و این عملیات از خارج و همچنین از داخل نوار غزه برنامه ریزی می شود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، دستگاه امنیت رژیم صهیونیستی قادر به ناکام گذاشتن چنین عملیاتی نیستند، زیرا مبارزان فلسطینی مجری عملیات پیشینه امنیتی ندارند، به همین دلیل از دایره شک و شبهه دور مانده و آزادانه به تحرکات خود ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، عملیات اخیر ضدصهیونیستی در شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن نه تنها اعتبار دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را بار دیگر زیر سئوال برد، بلکه تنش‌ها بین کابینه و ارتش را نیز تشدید کرد و مقامات صهیونیست را به جان هم انداخت.

«یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در انتقاد از ضعف عملکرد ارتش و نیروهای امنیتی، خواستار برخورد سخت و قاطعانه با مبارزان فلسطینی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha