۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85214048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارلمان لیبی خواستار توضیح نخست وزیر درباره دیدار جنجالی وزیر خارجه شد

تهران- ایرنا- پارلمان لیبی در پی دیدار «نجلا منقوش» وزیر خارجه این کشور و «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای خواستار توضیح دولت «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در این باره شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، پارلمان لیبی جلسه‌ای اضطراری را درباره دیدار منقوش و کوهن برگزار کرد.

پارلمان لیبی در پایان این جلسه در بیانیه‌ای خواستار تحقیق و توضیح از جانب کابینه عبدالحمید الدبیبه در این خصوص شد.

در بخشی از این بیانیه از مردم لیبی که به خیابان‌ها آمدند و با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند، تمجید شد.

در بیانیه پارلمان لیبی همچنین آمده است که تصمیم مردم در سلب اعتماد از کابینه الدبیبه درست و بجا بود.

این پارلمان همچنین خواستار تحقیق از دولت الدبیبه در خصوص ارتباط با رژیم صهیونیستی توسط دادستان کل شد.

یک مسوول بلندپایه رژیم صهیونیستی مدعی شد که دیدار منقوش با کوهن با اطلاع نخست وزیر لیبی بوده و مسوولان اسراییلی پس از افشای این خبر، از فرار منقوش به ترکیه با یک هواپیمای شخصی اطلاع داشتند.

این ادعا در حالی مطرح شد که شخص نخست وزیر لیبی پس از افشای خبر، منقوش را از کار تعلیق و وی را برای تحقیقات به مراجع ذیربط نظارتی معرفی کرد و ظهر روز دوشنبه نیز وی را از سمتش برکنار و سرویس امنیت داخلی این کشور نیز وی را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرد.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم لیبی نیز یکشنبه شب در واکنش به دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه روابط با این رژیم اعلام کرده و تظاهرات کنندگان لیبیایی نیز پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha