یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی شهرستان چوار هزینه شده است

ایلام - ایرنا - فرماندار شهرستان چوار با بیان اینکه یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی شهرستان چوار هزینه شده است، گفت: احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نقش مهمی در زمینه تامین آب شرب شهر چوار داشته است.

به گزارش ایرنا، "ابراهیم یعقوبی"، روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام، اظهار کرد: در طول ۲ سال گذشته تلاش کرده ایم که با احصای مشکلات و مسائل این شهرستان در حوزه آب، راه بین شهری، روستایی و عشایری گام های بزرگی در راستای توسعه این شهرستان و خدمت به مردم برداشته شود.

وی با بیان اینکه شهرستان چوار با توجه به تازه تاسیس بودن با مشکلاتی در برخی از بخش های زیرساختی مواجه بوده است، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی شهرستان چوار و روستاهای تابعه هزینه شده است و می‌توان گفت که تحول بسیار خوبی در حوزه آبرسانی به این شهرستان در حال انجام است.

فرماندار چوار با اشاره به اینکه تا کنون آب شهر چوار از طریق یک مخزن ۴۰۰ متر مکعبی تامین می شده است، گفت: با توجه به تنش آبی در سال جاری، یک مخزن ۲ هزار متر مکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که با بهترین شکل ممکن آب شرب مردم شهر چوار تامین شود.

یعقوبی ابراز کرد: در حوزه تامین آب روستایی، تلاش شده است که با ایجاد و احداث مخازن جدید و شبکه آبرسانی بخشی از مشکل تنش آبی در بخش ارکوازی و روستاهای این شهرستان مرتفع شود که از عمده پروژه های آبرسانی می‌توان به احداث مخازن ۱۰۰ متر مکعبی "دارتوت"، ۳۰۰مترمکعبی "آبزا"، ۱۰۰متر مکعبی "میرمکان"، ۳۰۰ مترمکعبی "چشمه سرخ"، ۲۰۰ متر مکعبی بین راهی "حاج بختیار"، ۱۰۰ متر مکعبی "پلک لک"، ۵۰ مترمکعبی گپلک گردل"، ۲۰۰ مترمکعبی "بان‌امرود و چغاکبود"، ۱۰۰ مترمکعبی "پلکانه"، و ۱۰۰ مترمکعبی "چشمه سرخ" چوار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه نوسازی شبکه‌های آبرسانی داخلی نیز در روستاهای "دارتوت" با ۶ هزار و ۳۰۰ متر،" میرمکان" سه هزار . ۹۰۰ متر، گنجوان هشت هزار متر، "سرچم دهارون" ۲ هزار متر، "سرچم لو" با پنج هزار و ۲۰۰ متر، "بانخشک" با چنج هزار و ۷۰۰ متر، "پلک لک" با سه هزارو ۷۰۰ متر، "پلک گردل" با سه هزار متر، "چشمه سرخ" با سه هزار و ۵۰۰ متر، "بان امرود" با ۲ هزار و ۷۰۰ متر، "چغاکبود" با سه هزار و ۵۰۰ متر و "پلکانه" با ۲ هزار و ۳۰۰ متر صورت گرفته است.

فرماندار چوار خاطرنشان کرد: اجرای فاز یک آبرسانی به مسیر چوار تا مخزن حاج بختیار بطول ۱۷ کیلومتر و ادامه به سمت روستاهای "بانسرو" و "پارده" و اجرای خط انتقال به روستای "گله جار "بطول ۳ کیلومتر و شروع بکار تاسیسات چاه‌های روستای "تنگ‌حمام" در دست اقدام بوده که تا آخر شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری و در مدار قرار خواهد گرفت.

یعقوبی یادآور شد: روستاهای بخش ارکوازی این شهرستان داری آب پایدار بوده و هم اکنون اکیپ های قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسمت "بانخشک" و "بولی" در حال انجام کار و فعالیت و لوله گذاری است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: از ۵۴ روستای شهرستان، هم‌اکنون آبرسانی به ۲۷ روستا بصورت سیار انجام می‌شود و آبرسانی پایدار و ثابت برای این روستاها در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha