۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85215186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲ هزار زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه عبور کردند

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۱۲ هزار زائر اتباع خارجی مقیم ایران برای شرکت در همایش اربعین حسینی از مرز بین المللی شلمچه راهی کشور عراق شدند.

نادر عمیدزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز شلمچه تنها مرز تردد برای زائران اتباع خارجی مقیم ایران است از ابتدای ماه صفر تا کنون ۱۲ هزار و ۴۲۷ زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند.

وی افزود: همچنین سه هزار و سه زائر اتباع مقیم خارجی ایران پس از انجام زیارت و حضور در همایش پیاده روی اربعین از مرز شلمچه وارد ایران شدند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: اتباع خارجی مقیم ایران پس از ثبت نام در سامانه و اخذ سند مسافرتی امکان تردد از مرز شلمچه را دارند و اتباع خارجی غیر مقیم به این مرز مراجعه نکنند.

عمیدزاده تردد در مرز شلمچه را روان عنوان کرد و گفت: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده و افزایش گیت‌های ورودی و خروجی، تردد زائران اربعین حسینی در این مرز روان و بدون مشکل است.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا در ساعات روز، زائران تردد خود را به بعد از ظهر موکول کرده‌اند و در این ساعات حجم تردد بسیار زیاد است و انتظار می‌رود زائران سفر خود را مدیریت کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: برای جابجایی زائران از محل پارکینگ تا مواکب و پایانه، اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده تا خدمات‌رسانی به زائران با وجود گرما به صورت شایسته انجام شود.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه اربعین حسینی استان خوزستان هستند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha