سرعت رفت و آمد در مرز خسروی از دیگر مرزهای کشور بهتر است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ویژه ستاد مرکزی اربعین گفت: سرعت رفت و آمد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی بهتر از دیگر مرزهای کشور است که سبب رضایتمندی مراجعین به این مرز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «علی شمشیری» روز جمعه در بازدید از مرز خسروی با بیان اینکه این مرز سریعترین مرز کشور است، افزود: مرز خسروری امسال با تلاش‌های صادقانه مسوولین ۲۴ ساعته شده است.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مسوولان کشور و استان، زیرساخت‌هایی که در گذشته نبود، امسال در مرز خسروی آماده شده است.

نماینده ویژه ستاد مرکزی اربعین گفت: با تلاش‌های خوبی که انجام شد، بسیاری از زیرساخت‌هایی که مرز فاقد آن بود مانند پارکینگ با ظرفیت ۷۰ هزار خودرو، موکب‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای دارا شد.

به گزارش ایرنا؛ ۴۸۷ هزار و ۴۳۴ زائر طی ۱۴روز سپری شده از ماه صفر به صورت روان و با سهولت از مرز رسمی خسروی تردد کردند.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha