۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85218490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد زخمی‌های درگیری‌های تل‌آویو به ۱۷۰ نفر رسید

۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶
کد خبر: 85218490
تعداد زخمی‌های درگیری‌های تل‌آویو به ۱۷۰ نفر رسید

تهران-ایرنا- تعداد زخمی‌ها درگیری صهیونیست‌های اریتره‌ای و سودانی‌تبار با نظامیان صهیونیست در تل آویو به ۱۷۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گزارش داد که شمار مجروحان درگیری‌ میان صهیونیست‌های آفریقایی تبار و نظامیان رژیم صهیونیستی در تل آویو به ۱۷۰ نفر رسیده که حال ۲۰ نفر از آنان وخیم است.

صهیونیست‌های آفریقایی تبار به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حاکمیت اریتره، در سفارت این کشور در تل آویو اعتراض داشتند.

اعتراضات صهیونیست‌های اریتره و سودانی تبار در تل‌آویو امروز (شنبه) به خشونت کشیده شد.

سودانی تبارها نیز در این اعتراضات شرکت کردند و تظاهرات کنندگان با همه ابزارهای ممکن از جمله سنگ، به پلیس حمله کردند. معترضان همچنین قصد تصرف مکان برگزاری این کنفرانس را داشتند و اقدام به شکستن شیشه خودروهای عمومی و تخریب یک خودروی پلیس کردند. پلیس نیز از سلاح گرم برای پراکنده کردن معترضان استفاده کرده است.

یهودیان آسیایی و آفریقایی تبار که در سرزمین های اشغالی تحت عنوان یهودیان «مزراحی» شناخته می شوند در مقابل یهودیان اشکنازی که یهودیان اروپایی و آمریکایی هستند، افراد درجه دوم محسوب می شوند. همواره، بیشتر مقامات ارشد کنست (پارلمان) و کابینه رژیم صهیونیستی از یهودیان اشکنازی بوده اند.

گسست قومی، نژادی، زبانی و فکری بین صهیونیست ها در رژیم صهیونیستی در سال های اخیر تشدید شده است. بسیاری از کارشناسان، ناآرامی های اخیر در سرزمین های اشغالی و ناتوانی سران این رژیم برای تشکیل یک کابینه باثبات برای آرام کردن اوضاع را مقدمه انحلال این رژیم ارزیابی کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha