هیات داوران سوگواره ملی عاشورا در خراسان‌شمالی معرفی شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از معرفی هیات داوران نخستین سوگواره ملی، هنری عاشورا به میزبانی این استان خبر داد.

تقی صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: «داوود فتحعلی بیگی»، «محمدحسین ناصربخت»، «علی عزیزی»، «قاسم مهرنیا» و «حسین حصاری» داوران بخش تعزیه این سوگواره هستند.

وی افزود: در بخش کتیبه و پرچم نیز «غلامرضا معروف»،«سید سعید کریمی» و «مصطفی معمی وند» داوری آثار این بخش را بر عهده دارند.

ارسال ۸۷ اثر تعزیه خوانی به جشنواره ملی سوگواره عاشورا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: این جشنواره در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و اتکا بر ظرفیت بی بدیل تعزیه در این خطه و فرصت دانش افزایی و بهره مندی از تجارب تعزیه خوانان و تعامل بین هنرمندان است.

صادقی بیان کرد: بخش تعزیه از ۱۶ شهریور ماه امسال با حضور گروه های تعزیه در استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: اجرای تعزیه، عکس عاشورا، طراحی کتیبه و پرچم و طراحی لباس عاشورا از بخش های رقابتی این رویداد هنری عاشورایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۸۷ اثر در بخش تعزیه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: بعد از بازبینی، هفت اثر در بخش انفرادی و ۱۴ اثر در بخش گروهی در این رویداد هنری به رقابت خواهند پرداخت.

صادقی افزود: در بخش کتیبه و پرچم نیز ۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال و نمایشگاهی از آثار منتخب توسط هیات داوران برگزار و آثار برگزیده هم در آیین پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی در بخش طراحی لباس عاشورا خبر داد و گفت: ۸۶ اثر در این بخش به دبیرخانه سوگواره رسید و آثار منتخب در آیین پایانی سوگواره معرفی می شوند.

صادقی یادآور شد: نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از ۱۶ شهریور ماه جاری به مدت چهار روز در خراسان شمالی برگزار می شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha