آب و برق پایدار مورد نیاز زائران اربعین در مرزهای خسروی و منذریه تامین شده است

قصرشیرین- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آب و برق پایدار از کنگاور نقطه ورودی استان کرمانشاه تا مرزهای خسروی و منذریه عراق برای خدمات رسانی و رفاه زائران اربعین تامین شده است.

«رضا داوودی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پایانه خسروی و پایانه منذریه خدمات زیادی نیز در زمینه فاضلاب انجام شده و آب و برق در تمام شهرهای در مسیر مرز خسروی و موکب‌ها، پارکینگ‌ها و استراحتگاه‌هایی که در مسیر هستند تامین شده و در جاهایی که امکان پوشش آب و برق پایدار نبوده نیز با تانکر آبرسانی سیار و توزیع آب بطری و بسته بندی انجام شده است.

وی اظهار کرد: در نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی منذریه عراق نیز با اقدام های صورت گرفته و مجموعه خدماتی که ارائه شده رضایتمندی زوار و مسئولان را در برداشته و در خدمات ارائه شده نیز هبیچ گونه وقفه ای نداشته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: امسال مرز خسروی با یک تفاوتی نسبت به سال گذشته به لحاظ ۲۴ ساعته شدن برخوردار شده بود که باید به لحاظ آب و برق نیز شبانه روزی خدمات ارائه شود که با تلاش های صورت گرفته سعی کردیم که در هیچ لحظه‌ و هیچ نقطه‌ای با کمبود مواجه نشویم و تا این لحظه هم هیچ کمبودی در زمینه امکانات وجود ندارد.

داوودی اضافه کرد: در حوزه فاضلاب هم شبکه‌های فاضلاب پایدار در منطقه خسروی و تمامی سپتیک تانک‌ها و حتی در منذریه نیز ضمن تعبیه ماشین آلات، فاضلاب‌ها را تخلیه و به فاصله ۱۶ کیلومتری مرز خسروی در تصفیه خانه شهر قصرشیرین تفکیک و از نظر زیست محیطی نیز تلاش کردیم اتفاقی نیفتد و در حال حاضر هم طرح پایدار ارائه خدمات آب پایدار در مرز خسروی در حال اجرا است و در بحث آب و فاضلاب خدمات پایدار است.

او گفت: در حوزه برق هم حتی مازاد برق رو در نقطه صفر مرزی داریم و یک تلاش ویژه‌ای هم کردیم در سمت عراق خدمات هم برای موکب داران و هم طرف عراقی که بتوانیم رضایت آن ها را در منذریه عراق هم داشته باشیم که زوار از مرز خارج می‌شوند و طرف عراقی نیز با طیب خاطر بتواند از زوار ما میزبانی کند ارائه کنم.

وی ابراز امیدواری کرد، تا در سال های آینده با توجه به اینکه حجم وسیع‌تری از زوار را خواهیم داشت زیرساخت‌ها را توسعه دهیم چون زوار اکنون به کیفیت مرز خسروی پی برده و آشنا شدند و همینطور در طرف عراق هم کشور عراق، ناوگان را در سال‌های آینده برای افزایش تعداد زائران افزایش دهد که بتوانیم میزبان خوبی برای زوار اباعبدالله الحسین (ع) در مرز خسروی باشیم.

توزیع ۱۰ میلیون بطری آب در بین زائران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از توزیع ۱۰ میلیون بطری آب بسته بندی بین زائران خبر داد و گفت: با توجه به حضور زائران و ورود و خروج آن ها نیز در روزهای آینده این تعداد از مرز ۱۴ میلیون بطری خواهد گذشت. آب و برق پایدار مورد نیاز زائران اربعین در مرزهای خسروی و منذریه تامین شده است

تامین آب پایدار شهر و بازارچه مرزی سومار

داوودی اضافه کرد: امسال مرز سومار هم مثل پارسال در ایام اربعین با توجه به تردد کامیون های ترانزیتی و تجاری و همچنین خروج مواکب برای اولین توانستیم آب شهر سومار و بازارچه مرزی را به طور کامل پایدار کنیم و اکنون در مرز آب و برق پایدار داریم.

وی گفت: وجود آب و برق پایدار در مرز سومار موجب رضایتمندی خوبی شده است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha