۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85221434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش بی‌وقفه خدمت‌رسانی موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد در آستانه اربعین حسینی

یاسوج - ایرنا- جاماندگان سفر زیارتی کربلا همزمان با فرارسیدن سالروز اربعین حسینی در کهگیلویه و بویراحمد مصداق سخن هر کس به طریقی صفت حمد تو گوید شده‌اند.

به گزارش ایرنا، اکنون در مسیر نجف تا کربلای عراق محشری از شور دلدادگی به امام حسین (ع)و یاران با وفایش برپاست و میلیون‌ها زائر از ایران و دیگر کشورهای مسلمان پیاده به پابوس حرم امام می‌روند، اما روایت دلدادگی جاماندگان حسینی در استان کهگیلویه و بویراحمد شور و حال خودش را دارد.

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، سه‌شنبه شب عزاداران حسینی در کهگیلویه و بویراحمد با به اهتزاز در آوردن بیرق عزای سید و سالار شهیدان و گسترانیدن فرش عزای سلاله پاک پیامبر رحمت و مهربانی؛ این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)تسلیت می‌گویند.

همچنین آیین‌های ویژه سوگواری اربعین حسینی، سه‌شنبه شب با حضور پرشور ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ص) در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

مردم سوگوار و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این استان با حضور در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با برپایی مجالس مرثیه‌سرایی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.

شمار قابل توجهی از عاشقان اباعبدالله حسین(ع) در این استان با خدمت به کاروان‌های اربعین حسینی ارادت خود را به پیشوای سوم شیعیان به نمایش گذاشته‌اند.

مردمان کهگیلویه و بویراحمد که استان‌شان در گذرگاه‌های کاروان‌های اربعین حسینی قرار دارد با برپایی موکب‌هایی عزاداری در نقاط مختلف استان در حال خدمات‌رسانی به کاروان‌های اعزامی به کربلا هستند.

تلاش بی‌وقفه خدمت‌رسانی موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد در آستانه اربعین حسینی

اکنون زیباترین جلوه‌های خدمت خداپسندانه در موکب‌های اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد جلوه‌گری می‌کند، جایی که همه اقشار جامعه لباس خدمت پوشیده‌اند و می‌خواهند از راه دور به مولایشان عرض ارادت کنند.

این شهروندان در تهیه و پخت غذا، نان محلی، توزیع غذا و نوشیدنی، خدمات پزشکی، خدمات تعمیر خودرو، نظافت محل‌های پذیرایی یا امدادگر به کاروان‌هایی که در راه بازگشت از سفر زیارتی کربلا هستند، در استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت‌رسانی می‌کنند.

ارادتمندان، شیفتگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با نصب پارچه نوشته‌های سیاه رنگ عزا بر سر درب منازل، مغازه‌ها و مکان‌های عمومی عشق، ارادت و دلدادگی خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش نشان داده‌اند.

اربعین حسینی به چهلمین روز شهادت حسین بن علی (ع) گفته می شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است، در این روز شیعیان، مراسم سوگواری را به یاد عاشورای حسینی برگزار می کنند.

اعلام مسیرهای آیین‌های پیاده‌روی اربعین حسینی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد

این آیین‌ها در شهر یاسوج ساعت ۸:۳۰ صبح از میدان هفت تیر به طرف امامزاده مختار (ع)، دهدشت از ساعت ۱۶:۳۰ از جلوی سپاه پاسداران (ناحیه مقاومت بسیج) به طرف امامزاده آقامیر(ع)، شهر دوگنبدان ساعت ۶ صبح از فلکه فرودگاه به طرف امامزاده جعفر(ع)، سی‌سخت ساعت هشت صبح از امامزاده سید محمد(ع) به طرف امامزاده شاه‌عسکر(ع) روستای کریک برگزار می‌شود.

همچنین جاماندگان اربعین حسینی در باشت ساعت۵:۳۰ صبح از فلکه باوی تا امامزاده سید محمد(ع)، لنده از شهر و روستاهای لنده به سمت امامزاده عمادالدین ولی(ع) از ساعت ۶ صبح، لیکک ساعت ۱۷ از فلکه مرکزی به طرف گلزار شهدای گمنام مسجد شهیدان جشان‌زاده ،چرام ساعت ۱۶ از میدان فرشته به طرف امامزاده بی‌بی رشیده خاتون(س) ،مارگون ساعت ۱۰ صبح از مصلای نماز جمعه به طرف تپه نورالشهدا ،سوق از امامزاده شاهزاده یوسف(ع) تا امامزاده عبدالله (ع) (پیرشهید) روستای بلوط بنگان، ساعت هفت صبح برنامه‌ریزی شده است.

تلاش بی‌وقفه خدمت‌رسانی موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد در آستانه اربعین حسینی

این آیین ها از شهر پاتاوه به طرف امامزاده بی‌بی زهرا خاتون(س) ساعت ۸.۳۰ صبح ،سرفاریاب از گلزار شهدای مرکزی به سمت امامزاده حمزه(ع) ساعت ۹ صبح ،چیتاب از میدان بسیج به سمت امامزاده عبدالله(ع)ساعت هشت صبح ،دیشموک: از میدان شهدا تا امامزاده میرسالار(ع) ساعت هشت صبح قلعه‌رئیسی از بوستان شهدای قلعه‌رئیسی به سمت امامزاده سید محمود(ع) ساعت ۶ صبح ،جاورده از گلزار شهدای جاورده به طرف بوستان شهدای گمنام قلعه‌رئیسی و در ادامه حرکت به سمت امامزاده محمود(ع) ،ساعت ۵.۳۰ صبح برنامه ریزی شده است.

این آیین ها در لوداب از چهار راه جهاد تا گلزار شهدای گمنام تل دراز، ساعت هشت صبح ،ممبی از بخشداری به سمت امامزادگان سید اسدالله و سید ابراهیم ساعت هفت صبح ،سرآسیاب از بخشداری به سمت امامزادگان سید اسدالله و سید ابراهیم ساعت هفت صبح،سپیدار: از حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) به سمت گلزار شهدا ساعت ۹ صبح ،روستای تمنک به طرف مسجد امام حسین(ع) ساعت ۸.۳۰ صبح و در روستای درب کلات از دو راه سادات محمودی به طرف امامزاده محمود طیار(ع) ساعت ۸.۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha