امام جمعه گناباد: پیاده‌روی اربعین نماد اسلام مهربان و  همزیستی مسالمت آمیز است

گناباد-ایرنا- امام جمعه گناباد گفت: پیاده روی اربعین در کشور عراق که با شرکت گسترده همه اقوام و نژادها و مسلمانان از کشورهای مختلف برگزار می شود نماد اسلام مهربان و همزیستی مسالمت آمیز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد افزود: بر خلاف نیات دشمنان و ایادی استکبار جهانی پیاده روی اربعین هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود و بستر ساز تمدنی اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید داشتند.

وی ادامه داد: رسانه های غربی همایش بین المللی پیاده روی اربعین که در واقع بزرگترین و مردمی ترین و پرشورترین همایش جهان اسلام است را به هیچ عنوان منعکس نکردند و یا سعی کردند که آن را بسیار کم ارزش جلوه دهند.

خطیب نماز جمعه گناباد گفت: غربی ها که به شیوه های گوناگون تلاش می کنند دین اسلام را همان اسلام داعشی و همراه با خشونت به جهانیان معرفی کنند، همایش عظیم پیاده روی اربعین را بازتاب خبری ندادند چون در راستای سیاستهای آنها نیست.

صادقی نسب افزود: پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی هم در نقاط مختلف کشور و از جمله شهرستان گناباد با شرکت باشکوه عزاداران حسینی برگزار شد و مردم این شهرستان با شرکت پرشورتر از سال قبل ارادت خود را به حضرت سید الشهدا (ع) نشان دادند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha