شکارچیان متخلف در بوکان دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره، ۲ شکارچی متخلف را در ارتفاعات روستای «اینگیجه» این شهرستان دستگیر کردند.

آوات بازیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌ مردمی مبنی بر حضور ۲ نفر متخلف زنده‌گیر در ارتفاعات روستای «اینگیچه» بوکان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره باحضور در محل، ۲ نفر متخلف زنده‌گیر را شناسایی و از این آنها چهار رشته تور زنده گیری و تعداد سه قطعه کبوتر کوهی، سه قطعه فاخته و ۲ عدد قفس و سایر اداوات شکار و صید را کشف وضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان با اشاره به اینکه هیچ مجوز شکاری در این منطقه صادر نشده است، اظهار کرد: این متخلفان با تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا جهت جلوگیری از شکار و صید و کاهش جمعیت وحوش و پرندگان همکاری لازم را با این اداره داشته و هر گونه تخلف صید و شکار را به این اداره گزارش دهند تا ماموران یگان حفاظت با متخلفان شکار و صید برخورد جدی انجام دهند.

به گزارش ایرنا روستای «اینگیجه» در پنج کیلومتری جنوب بوکان قرار دارد و این منطقه به دلیل وجود یک غار تاریخی مشهور به «کونه‌کوتر» و زیستگاه انواع پرندگان و پستانداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha