۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85235569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: دستاوردهای دفاع مقدس باید تبیین شود

۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85235569
استاندار همدان: دستاوردهای دفاع مقدس باید تبیین شود

همدان-ایرنا - استاندار همدان با تاکید بر اینکه عظمت و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس باید تبیین شود؛گفت: به برکت خون شهدا امروز جزو مقتدرین کشورها هستیم به گونه ای که هیچ کس جرات نگاه چپ و تجاوز نظامی به میهن ما را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دوران دفاع مقدس درس های زیادی را به مستکبران داد و آموزه هایی را نیز برای ما بدنبال داشت که باید به آنها توجه کنیم.

استاندار همدان، دفاع مقدس را حماسه ای بزرگ خواند و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که انقلابی الهی بود دشمنان و مستکبران با اجیر کردن صدام و رژیم بعثی یک جنگ جهانی را علیه میهن ما شکل دادند، آنان فکر می کردند چون این نظام الهی نوپاست و به زعم آنان در ضعیف ترین و منفعل ترین نقطه از حیث تحرک نظامی قرار دارد می توانند با حمله نظامی آنرا از میان بردارند که این یک اشتباه محاسباتی بود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اشتباهات محاسباتی دشمن البته همچنان نیز ادامه دارد،افزود: دشمن فکر می کرد ارتش ما دچار فروپاشی شده و هیچ نیرویی برای دفاع از سرزمین مان نداریم و به همین دلیل صدام جنایتکار را اجیر و برای حمله به میهن اسلامی ما مورد پشتیبانی همه جانبه قرار دادند.

وی ادامه داد: صدام فکر می کرد سه روزه تهران را می گیرد اما پس از هشت سال با خواری و خفت و زبونی به همان نقطه ای که قرار داشت بازگشت و سرانجان نیز دیدیم که فرزندان راستین عراق طناب دار را به او گردن آویختند و او را به سزایش رساندند.

استاندار همدان گفت: در طول ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیدیم همه کسانی که برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی و از بین بردن آن تلاش کردند خود سربه نیست شدند اما نظام ما مقتدر ایستاده و تا ظهور منجی عالم بشریت نیز به راه و استقامت خود ادامه می دهد.

قاسمی فرزاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با بسیجیان کشور به شکل وبیناری در روز ۲۹ شهریور،افزود: رهبر معظم انقلاب بیانات ارزشمندی در این دیدار در رابطه با دفاع مقدس داشتند و در مورد عظمت این دوران و دستاوردهای آن و ضرورت تبیین آنها سخن گفتند که باید مورد توجه جدی ما قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: فرماندهی کل قوا در این دیدار فرمودند اگرچه دشمن بعثی در جریان هشت سال دفاع مقدس به اشغال سرزمین های ما و جداسازی بخش هایی از خاک ایران چشم دوخته بودند ولی هدف اصلی و آنچه استکبار دنبال می کرد شکست نظام الهی ما بود که در این مسیر نه تنها موفق نشدند بلکه در سایه هشت سال مجاهدت و ایثارگری رزمندگان ما و روحیه مقاومت و ایثاری که این ملت به خرج دادند و بواسطه خون پاک شهیدان دستاوردهای زیادی از دل این دوران برای میهن اسلامی ما بدست آمد.

استاندار همدان گفت: در سایه عشق و ایثاری که در دفاع مقدس شاهد بودیم اندیشه مقاومت تقویت شد و امروز شاهد شکل گیری جبهه مقاومت در برابر استکبار هستیم و مرزهای معنوی ما به نقا مختلف دنیا توسعه پیدا کرده است.

قاسمی فرزاد به پیشرفت های میهن اسلامی در حوزه های دفاعی-نظامی اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس به ما این درس را داد که ما باید خود را قوی کنیم، امروز در سایه توانمندی های فرزندان مان، الطاف الهی و هدایت های داهیانه رهبری هیچ پرنده ای جرات نفود به خاک ما را ندارد و رادارهای پیشرفته و تیزبین ما که ساخت خودمات هست حرکت آنها را رصد می کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان یک روز ما برای خرید سلاح تحریم می کردند اما امروز موضوع تحریم ها برای این است که ما سلاحی نفروشیم، چرا که کشورهای مختلف دنیا در صف خرید تسلیحات و تجهیزات پیشرفته از کشور ما هستند که بیانگر اقتدار میهن اسلامی ماست.

استاندار همدان با بیان اینکه همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند نیروهای نظامی ما نوامیس این کشور هستند و باید همواره مورد تکریم و احترام قرار بگیرند،افزود: تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی این نیروها برای حفظ امنیت و تمامیت سرزمینی میهن مان جای قدردانی ویژه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha