۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85238509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بورسیه صنعتی و همکاری با دانشگاه فرهنگیان، ۲ رویکرد امسال دانشگاه سمنان

سمنان- ایرنا- معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای سال تحصیلی دانشجویان در این دانشگاه، گفت: اجرای بورسیه صنعتی و همکای با دانشگاه فرهنگیان، ۲ رویکرد عمده دانشگاه سمنان در سال تحصیلی جاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد ورامینیان روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: تعداد دانشجویان جدید در این سال تحصیلی در دانشگاه سمنان بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر است که این دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل در این دانشگاه را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه کلاس های درس دانشجویان مقطع کارشناسی پس از اعلام نتایج سازمان سنجش و ثبت نام آغاز می‌شود، افزود: با توجه به اینکه این دانشجویان کمی دیرتر از سایر دانشجویان درس و تحصیل را آغاز می کنند، تدابیری اندیشیده شده تا این وقفه جبران شود.

روش اجرای بورسیه صنعتی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان به شیوه جدید پذیرش دانشجوی کارشناسی از طریق بورسیه صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، دانشجوی پذیرفته شده موظف است حداقل ۵۰ ساعت در ماه را در یکی از صنایعی که بورس می شود بگذراند.

ورامینیان افزود: در مرحله نخست ۱۲۹ نفر از طریق این طرح در دانشگاه سمنان پذیرفته شدند که پس از انجام مصاحبه با حضور نمایندگانی از صنعت و دانشگاه، در نهایت ۴۲ نفر بر اساس سهمیه دفترچه سازمان سنجش پذیرفته می شوند و همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور، تحصیل خود را آغاز می کنند.

کمک به دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های علوم پایه

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رویکردها، پذیرش دانشجو برای تقویت رشته های علوم پایه و کمک به دانشگاه فرهنگیان است که بر اساس تفاهم نامه، امسال ۱۰۰ دانشجو در رشته های شیمی، ریاضی و زیست‌شناسی از این طرق در دانشگاه سمنان پذیرفته می شوند.

وی یادآور شد: بر این اساس دانشجویان پذیرفته شده ۲ سال از دوران تحصیل خود را در دانشگاه سمنان می گذرانند و دروس پایه را آموزش می بینند و ۲ سال بعدی را که مربوط به روش تدریس است، در دانشگاه فرهنگیان خواهند گذراند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت این طرح، پذیرش دانشجو برای سایر رشته های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان نیز از این طریق انجام خواهد شد.

دانشگاه سمنان ۱۳۵۳ پایه‌گذاری شد و سال آینده جشن ۵۰ سالگی و سابقه نیم قرن فعالیت دانشگاه است. ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریسی در دانشگاه سمنان وظیفه آموزش به ۱۴ هزار دانشجو را ایفا می‌کنند، ۵۰ نفر حدود ۱۳ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان دارای رتبه استادی، ۱۲۴ نفر دانش‌یار و بقیه استادیار هستند.

دانشگاه سمنان هفت استاد یک درصد برتر، یک استاد یک دهم درصد برتر طبق رتبه‌بندی آی‌اس‌سی دارد. ۱۴ دانشمند از ایران جزو یک دهم درصد دانشمندان پراستناد هستند و یکی از محققان دانشگاه سمنان جزو این دانشمندان کشور است.

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه سمنان یک استاد به ازای ۳۱ دانشجو است و ۲۵۳ اختراع از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha