امام جمعه ساری: ملت ایران راه عزت و پیام شهدا را با قدرت ادامه می دهد

ساری-ایرنا- امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: پیام شهدا راه عزت ، استقلال ، اقتدار و ستیز با ظالمان است و ملت ایران این راه را با قدرت ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: مقام معظم رهبری بمناسبت هفته دفاع مقدس فرمودند : «پیام آنها (شهدا)را باید بدرستی بشنوید و از آن برای دنیا و آخرت بهره گیریم.»
وی اظهارداشت : ملت ایران و مسووولان هم پیام شهدا شنیدند و بسیاری خوب کار کردند.
خطیب جمعه ساری خاطرنشان کرد : اما یکسری مسوولان پیام شهدا را نشنیدید و جدی نگرفتند که برخی مسائل اقتصاد و نابسامانی که ایجاد شده ناشی از همین است.
امام جمعه ساری در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت های این استان ، تصریح کرد: مازندران ظرفیت های بالایی در کشاورزی گردشگری جنگل دریادارد و سزاوار نیست باغدار بدلیل اقتصادی نبودن فعالیت رغبتی برای چیدن مرکبات خود نداشته باشد .
وی گفت: اگر چه دولت حمایت کرده است اما نیازمند توجه بیشتر است.
نماینده ولی فقیه در مازندران به موضوع تصرف به منابع طبیعی و انفال در استان اشاره و اضافه کرد: مظاهر تعدی به منابع طبیعی داریم که ویلاسازی های انجام شده از این‌دست موارد است.
وی ادامه داد : نظام حکمرانی در گردشگری نداریم و به برنامه نیاز است و به این حالت رها شدن کار درستی نیست.
امام جمعه ساری بیان کرد: بخشی از مسولان ترک فعل و ناکارآمدی در این است پیام شهدا خوب دریافت نکردند.

وی با تاکید بر کم کردن اسراف و تبذیر در زندگی ادامه داد : در ایران ۳۰ درصد نان ها دورریز می شود یا در مصرف سوخت و انرژی نسبت به معدل جهانی بیشتر مصرف می کنیم.

محمدی لایینی با اشاره به در پیش بودن هفته «وقف »گفت که وقف بسیار مهم و توصیه زیاد شده است و کار نیکویی که اثرات خیرات سالها پس از فوت واقف برایش ثبت می شود.

وی اضافه کرد : روز جهانی «سالمندان »را پیش رو داریم و این افراد مصداق مستضعفان هستند که نیاز محبت و نگهداری دارند و خانواده ها در رابطه با نگهداری آنها نهایت تلاش را کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha