۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85247212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات برون شهری منجر به فوت در کردستان ۱۵ درصد کاهش یافت

سنندج- ایرنا- فرمانده انتظامی کردستان گفت: نیمه اول امسال، تصادفات منجر به فوت برون شهری در استان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۵ درصد کمتر بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی آزادی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته انتظامی در سنندج اظهار کرد: سال گذشته ۴۵ نفر بر اثر حادثه رانندگی درون شهری جان خود را از دست دادند که امسال به ۱۴ نفر یعنی ۳۱ درصد کاهش یافت.

وی به آمار جرایم طی ۶ ماهه اول امسال اشاره داشت و افزود: در مجموع آمار سرقت‌های استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد بیشتر است.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در کشف سرقت ها رتبه اول کشور را داریم، ادامه داد: امسال در نزاع دسته جمعی ۲۴ درصد کاهش و نزاع فردی یک درصد کاهش ثبت شد.

سردار آزادی آمار جرایم سایبری را ۲ درصد کاهش اعلام کرد و گفت: ۹۷ درصد از پرونده‌های جرایم سایبری تشکیل شده، منجر به کشف شد، ضمن اینکه ۷۱ درصد جرایم سایبری، مالی، ۱۶ درصد اخلاقی و ۱۴ درصد سایر جرایم است.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال، ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، یادآور شد: در همین مدت، ۷۳۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۲ هزار و ۵۰ نفر دستگیر شدند، ضمن اینکه هزار و ۸۰ معتاد متجاهر به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل شدند.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: امسال از مجموع ۶ هزار و ۹۵۵ پرونده ارجاع به مراکز مشاوره کلانتری‌ها ۸۶ درصد منجر به سازش شد.

نقش رسانه ها در تامین امنیت مردم بی بدیل است

سردار آزادی در ادامه اظهار کرد: دشمنان طی ۶ ماه اخیر با تبلیغات فراوان رسانه‌ای، تلاش می کردند امنیت کشور را بر هم بزنند اما چون امنیت، خواسته مردم است، موفق به این کار نشدند؛ چراکه پیشرفت و توسعه در سایه امنیت قابل تحقق است.

وی نقش رسانه ها را در تامین امنیت مردم بی بدیل دانست و گفت: رسانه ها هر چقدر در جهت ارتقای امنیت کوشا باشند، به نفع مردم است.

سردار آزادی به برنامه های هفته انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: به مناسبت این هفته، ۴۰ برنامه در استان برگزار می شود که غبارروبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، تجلیل از خانواده شهدا، برپایی میز خدمت و افتتاح پروژه های عمرانی، از جمله این برنامه هاست.

از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به هفته انتظامی نامگذاری شده و امسال شعار این هفته "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha