نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در همدان گشایش یافت+فیلم

همدان- ایرنا- همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان با حضور استاندار همدان و جمعی از فرماندهان سپاه گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان روز شنبه در این آیین گفت: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۱۰ ناشر در حال اجرا است که در این نمایشگاه کتب شهدا از زبان شهدا معرفی می شود.

سردار مظاهر مجیدی یادآوری کرد: از کنگره اول تا دوم هشت هزار شهید همدان، ۲۷۰ جلد کتاب از جمله کتاب "آب هرگز نمی میرد" و "دختر شینا" منتشر شد که بسیاری از آنها درس آموز است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: برنامه فصل شیدایی از زمان آغاز تصمیم برای برگزاری دومین کنگره شهدا، برنامه ریزی شد تا در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان برگزار شود بنابراین در گام نخست شهید گمنامی در این محل آرام گرفت.

سردار مجیدی اظهار کرد: شورای سیاست گذاری کنگره به ریاست امام جمعه شکل گرفت و ستاد آن به ریاست استاندار تشکیل جلسه داد و در نهایت ۲۳ کمیته برنامه ریزی و دهها برنامه پیشنهاد و ۲۰۰ برنامه پیگیری و همه آنها در استان اجرایی شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه ها برگزاری یادواره بود که با برگزاری چهار هزار یادواره برگزار و ۲ هزار یادواره مدرسه محور فضای فرهنگی استان تغییر کرد.

سردار مجیدی بیان کرد: توزیع سه هزار و ۵۳۵ جهیزیه از دیگر برنامه ها بود که امروز ۸۰۰ سری با حضور مسئولان توزیع شد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور نیز گفت: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت شاهد حضور ناشران از اقصی نقاط کشور است که تازه های نشر را به مردم عرضه کردند.

سردار عبدالرضا آزادی افزود: بیش از یکصد ناشر آثار خود را شامل هفت هزار عنوان کتاب در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عرضه کردند.

وی بیان کرد: ۱۰ نشست تخصصی در این نمایشگاه ملی برگزار شد و از شاخص های این نمایشگاه ایجاد غرفه ویژه آثار تقریظ شده توسط رهبری فرزانه انقلاب و عرضه این آثار به ۱۵ زبان است.

وی گفت: به فرموده رهبری انقلاب دفاع مقدس یک گنج است و یکی از مکان های که می تواند این گنج را استخراج کند کتاب و هنر است که کارهای خوبی در این راستا شده است و همدان در این باره سرآمد است.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز گفت: استان همدان سرآمد دفاع مقدس از عرضه و تولید آثار دفاع مقدس تا حضور نویسندگان شاخص است.

علی رمضانی افزود: این استان در ساخت باغ موزه پیشگام بوده است بنابراین نگران استقبال مردم از دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نیستیم.

تولید ۱۵۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس

وی یادآوری کرد: از یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب دفاع مقدس که ۱۱ ماه پیش در قم برگزار شد تا امروز یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب توسط ناشران دفاع مقدس تولید شده است.

وی افزود: تولید این میزان اثر در ۱۱ ماه گذشته بی سابقه است و می توان عنوان کرد که برگزاری نمایشگاه در روحیه نویسندگان برای تالیف و تدوین کتاب در روحیه راویان برای روایت گری تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اثر کتاب دفاع مقدس را می توان در مقاومت مردم فلسطین دید اظهار کرد: در این نمایشگاه ما میزبان عناوین متعددی هستیم که حاوی این روحیه ایثار است.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سالجاری برگزار می شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha