گفتگوهای بلینکن با اروپا در حمایت از رژیم اسرائیل در پی وحشت از حملات مقاومت فلسطین  

نیویورک – ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حالیکه در گفتگو با همتایان منطقه ای خود خواستار توقف فوری حملات نیروهای مقاومت علیه رژیم اسرائیل است، در تماس با متحدان اروپایی واشنگتن خواستار حمایت از این رژیم می باشد که از عملیات طوفان الاقصی وحشت زده و غافلگیر شده است.

به گزارش ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا شنبه شب به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز با آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان، آنتونیو تایانی وزیر خارجه ایتالیا، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا و جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن تصریح کرد: آنها در مورد ابعاد حملات بی سابقه حماس به اسرائیل گفتگو و آن را به شدت محکوم کردند.

به گفته میلر، وزیر امور خارجه آمریکا بر حمایت واشنگتن بر حق دفاع رژیم اسرائیل از خود تاکید کرد و خواستار همکاری اروپا در این زمینه شد.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این  با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، درباره حملات تروریستی وحشتناک امروز علیه اسرائیل گفتگو و  بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد و خواستار تلاش‌های هماهنگ برای توقف فوری حملات خشونت‌آمیز تروریست‌های حماس و دیگر شبه‌نظامیان شد.

به گفته متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجی آمریکا و قطر توافق کردند از نزدیک با یکدیگر در ارتباط و هماهنگ باشند.

بلینکن در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم اسرائیل همچنین با دو طرف این درگیری گفتگو و با حمایت از تل آویو از تشکیلات خودگران فلسطین خواست اقدامات برای بازگشت آرامش به کرانه باختری را افزایش دهد.

 بلینکن با اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل و الی کوهن وزیر امور خارجه آن گفتگو و  بار دیگر حملات تروریستی به اسرائیل را به شدت محکوم کرد و درگذشت قربانیان را تسلیت گفت.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن درباره تقویت امنیت اسرائیل، بر همبستگی ایالات متحده آمریکا با دولت و مردم اسرائیل و نیز حمایت قاطع آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد.

 وزیر امور خارجه آمریکا همچنین  با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو و بار دیگر بر محکومیت صریح حملات تروریستی حماس علیه اسرائیل تاکید کرد و از تمامی رهبری منطقه خواست تا این حملات را محکوم کنند.

بلینکن از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا اقدامات خود را برای بازگرداندن آرامش و ثبات در کرانه باختری ادامه و افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی از غزه آغاز شده و اخبار غیررسمی حکایت از آماده شدن گروه های مقاومت در کرانه باختری و سراسر سرزمین های اشغالی علیه صهیونیست ها حکایت دارد.اسارت ۳۵ نظامی صهیونیست و اعلام آن از سوی حماس و تایید آن از سوی منابع صهیونیستی فقط در طول سه ساعت اولیه عملیات از دیگر رویدادهای مهم عملیات بی نظیر رزمندگان فلسطینی است.

با آغاز حمله همه جانبه رزمندگان مقاومت ارتش فلسطین به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، ارتش این رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند و این در حالی است که یک مقام ارشد حماس، امروز را «روز انقلاب» علیه اشغالگری نامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha