فُوتی تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد افزایش یافت

شهرکرد -ایرنا- رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش سفرها و رفت و آمد در فصل بهار و تابستان در استان گفت: امسال فُوتی‌های تصادفات رانندگی در استان نست به سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشت.

سید غلامعلی نوربخش روز چهارشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بدون اعلام تعداد تصادفات و همچنین فوتی تصادفات رانندگی افزود: در سالجاری کل آمار تصادفات در سطح استان ۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، در این مدت تصادفات فوتی ۶۴ درصد، تصادفات جرحی ۱۳ درصد و تصادفات خسارتی ۹ درصد افزایش داشته است.

نوربخش افزود: با توجه به شرایط و وضعیت آب و هوایی در نیمه دوم سال، تردد در جاده‌های ارتباطی استان کاهش خواهد یافت، که این مساله باعث کاهش تصادفات رانندگی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در فصل زمستان نیز با همکاری عوامل امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس تمام محورهای استان پوشش داده می‌شود.

به گفته وی، برف‌گیر بودن جاده‌های استان مهمترین عامل در کاهش تردد و همچنین رعایت بیشتر نکات ایمنی در جاده‌های ارتباطی از سوی رانندگان است که این مساله باعث کاهش تصادفات رانندگی می‌شود.

نوربخش با اشاره به اینکه جاده شهرکرد به شلمزار، شهرکرد به سورشجان، شهرکرد به بروجن، بروجن به لردگان، بروجن به گوشکی، بروجن به یاسوج، کارون ۴ و حاشیه زاینده‌رود از جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیر استان در ۶ ماهه اول سال بودند، افزود: بیشترین عوامل موثر در تصافات رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه، توجه نکردن به جلو و انحراف به چپ است.

به گفته وی، فرهنگسازی در خصوص رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و آموزش موتورسیکلت‌سواران و رانندگان وسایل عمومی از مهمترین برنامه‌ها در سالجاری در راستای کاهش تصادفات رانندگی است.

۲۰ درصد تصادفات در سالجاری مربوط به موتورسیکلت‌سواران بوده است

فُوتی تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد افزایش یافت

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۰ درصد تصادفات رانندگی در استان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است که راکبان آنها بیشتر قشر نوجوان و جوان است که به دلیل ناآشنایی با وسیله نقلیه باعث افزایش آمار تصادفات موتورسیکلت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی در سطح استان دارای پراکندگی است و در کل جاده‌های ارتباطی است، اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد تصادفات رانندگی مربوط به مسافران و مابقی مربوط به رانندگان بومی استان است.

نوربخش با اشاره به شعار هفته فراجا با عنوان "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگذار" افزود: ارائه آموزش به رانندگان بومی استان، موتورسیکلت‌سواران و تراکتورسواران در دستورکار پلیس راه استان و مسوولان پاسگاه‌های ۶ گانه پلیس راه استان قرار گرفته تا کارشناسان پلیس راه برای ارائه آموزش و مقررات به مناطق روستایی و پرحادثه استان اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به‌ عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha