جنبش‌های دانشجویی مطالبه‌گر در سیستان و بلوچستان فعال شود

زاهدان- ایرنا- دستیار ویژه استاندار سیستان و بلوچستان در امر مردمی‌سازی دولت گفت: ضرورت دارد تا جنبش‌های دانشجویی مطالبه‌گر در چارچوب و قاعده‌مند در دانشگاه‌های این استان بیش‌ازپیش فعال و پویا شوند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا جعفری روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دانشجویان و جریانات مردمی باید کشور را به آینده روشن امیدوار کنند و این رسالت مهمی است که باید به طور جدی اجرایی شود و در این مسیر نیز باید از امیدواری‌های پوشالی خودداری کرده و با تبیین خدمات انجام گرفته نظام، امید واقعی به جامعه تزریق شود.

وی افزود: جریان دانشجویی به عنوان موذن جامعه، حلقه تبیین‌گر، شتاب‌دهنده و تسهیلگر باید وارد میدان شود و ابتدا خودشان پیشرفت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند و سپس فضای واقعی موجود را به اطلاع همه شهروندان برسانند و افرادیکه ناآگاهانه نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند را از خواب غفلت بیدار و البته نباید از ارائه راهکار، نقد سازنده و دقیق نیز غفلت کنند.

به گفته دستیار ویژه استاندار سیستان و بلوچستان؛ متأسفانه در بیشتر دانشگاه‌های استان، طرح‌ها و پژوهش‌های متعددی وجود دارد که سال‌ها بر روی آنها کار و زحمت شبانه‌روزی انجام شده؛ اما به دلیل عدم رسیدگی و پیگیری، در مقام عمل به نتیجه‌ای نرسیده و در بایگانی اتاق‌ها خاک می‌خورد که یک آسیب جدی است.

وی ادامه داد: مطالبه‌گری درست و صحیح، استمرار مطالبات و پیگیری‌ها از سوی دانشجویان و رسیدگی و نظارت و اجرای دقیق از سوی مسوولان می‌تواند راهگشای این مشکل باشد و بی‌تفاوت بودن هر دو طرف می‌تواند این فرایند را تضعیف کند.

جعفری تصریح کرد: امروز در حوزه نیروی انسانی متعهد، متخصص کاربلد در سیستان و بلوچستان با چالش روبرو هستیم و افرادیکه در تمام زمینه‌ها نمره قابل‌قبولی بگیرند به ندرت یافت می‌شود که کادرسازی و تربیت نیروهای آینده‌ساز باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

وی تأکید کرد: امروز در سیستان و بلوچستان شرایط حضور جوانان متخصص و نخبگان برای ورود عالمانه و آگاهانه در روند تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و نظارت و اجرا ویژه همه امورات و پروژه‌های استان وجود دارد؛ اما میزان مراجعات کم و در برخی حوزه‌ها اصلاً وجود ندارد و عده‌ای تنها خارج از گود نشسته و نقدهای بدون راهکار و پیشنهاد ارائه می دهند که صحیح نیست.

دستیار ویژه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقدکردن یک اصل واجب است؛ اما باید بدانیم که مطالبه‌گری با هوچیگری، نقدهای بی‌پایه‌واساس، هتک حرمت افراد، تهمت و برچسب‌زنی تفاوت دارد و باید بر اساس قاعده و قانون و ضوابط خاص خود باشد و اگر این روند در مطالبه‌گری‌ها رعایت شود ما نیز به طور جد حامی مطالبه‌گران هستیم و هیچ گزندی به آنها وارد نخواهد شد؛ اما مقصود نهایی همه مطالبه‌گری‌ها باید حل مشکلات مردم و شهروندان و اقشار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha